عصر بازار

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را به ۱۵ درصد رساند

عصر اعتبار- بانک مرکزی روسیه نرخ کلیدی بهره بانکی را به میزان ۲۰۰ واحد پایه افزایش داد و به ۱۵ درصد در سال رساند.

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را به ۱۵ درصد رساند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک مرکزی روسیه روز جمعه نرخ کلیدی بهره بانکی را به میزان 200 واحد پایه افزایش داد و به 15 درصد در سال رساند.

    این بانک در بیانیه‌ای با اعلام این خبر تأکید کرد که فشارهای تورمی فعلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به سطحی بالاتر از انتظارات این تنظیم کننده مقررات بانکی رسیده است.

    بر اساس این بیانیه، سرعت افزایش تقاضای داخلی در روسیه به طور فزاینده‌ای از توانایی اقتصاد این کشور برای تولید کالا و ارائه خدمات فراتر رفته است.

    بانک مرکزی روسیه با بیان اینکه انتظارات تورمی همچنان بالاست، گفت که نرخ رشد وام نیز همواره بالاست.

       در این بیانیه همچنین آمده است: پارامترهای میان‌مدت و به‌روزشده سیاست‌های مالی، کاهش کندتر از حد انتظار در محرک‌های مالی در سال‌های آینده را فرض می‌کند. بنابراین، لازم است سیاست پولی بیشتری برای محدود کردن انحراف رو به بالای تورم از هدف و بازگرداندن آن به 4 درصد در سال 2024 تشدید شود.

    بر اساس پیش بینی به روز شده این بانک، تورم سالانه در روسیه در سال 2023 از 7.0 تا 7.5 درصد متغیر خواهد بود.

    بانک مرکزی روسیه در ادامه تصریح کرد که با توجه به موضع سیاست پولی فعلی، تورم سالانه کاهش خواهد یافت و به 4.0 تا 4.5 درصد در سال 2024 خواهد رسید و پس از آن حدود 4 درصد خواهد ماند.

    بر اساس گزارش این بانک، داده‌های اخیر برای سه ماهه سوم نشان می‌دهد که اقتصاد سریع‌تر از آنچه این تنظیم‌کننده در سپتامبر انتظار داشت، در حال گسترش است.

    این بیانیه می‌افزاید: تقاضای داخلی بالا باعث انحراف رو به بالای اقتصاد روسیه از مسیر رشد متعادل می شود. این امر فشارهای تورمی مداوم را تقویت می کند.

    روبل روسیه در پی انتشار اخباری در مورد افزایش نرخ بهره تقویت شد و تا ساعت 14:00 به وقت محلی مسکو به زیر 93 واحد در برابر دلار و زیر 98 واحد در برابر یورو رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو