عصر بازار

بازار طلا واکنشی به تنش‌های منطقه نداشت

عصر اعتبار- نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بازار هیچ واکنشی به تنش‌های منطقه نداشت و شاهد واکنش هیجانی در بازار نبودیم و دادوستدها در بازار رو به کاهش بود که احتمالا دلیل آن کمبود نقدینگی بوده‌ است.

بازار طلا واکنشی به تنش‌های منطقه نداشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد کشتی‌آرای درباره واکنش بازار طلا به تنش‌های منطقه و تاثیر افزایش اونس جهانی در بازار پس از حملات اسرائیل به غزه اظهار کرد: نکته جالب در بازار طلا این است که برخلاف اتفاقات سیاسی و اقتصادی که در سال‌های گذشته رخ می‌داد و بلافاصله واکنش آن را در بازار می‌دیدیم، اما این‌بار پس از رخداد اتفاقات و تنش‌های اخیر در منطقه، بازار طلا و سکه هیچ واکنشی به این تنش‌ها نشان نداد.

    او ادامه داد: هرچند بازار مانند روال گذشته تحت تاثیر دو عامل اونس جهانی و نرخ ارز نوساناتی داشت؛ اما تقاضای ناشی از این اتفاقات در منطقه افزایش پیدا نکرد. رفتارها در بازار کاملا عادی بود و همراه با قیمت جهانی و نرخ ارز قیمت طلا و سکه افزایش و کاهش داشتند.

    نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه نه تنها تقاضا افزایش پیدا نکرد، بلکه شاهد کاهش تقاضا در این مدت هم بودیم، گفت: به همین دلیل در حال حاضر حباب سکه کمتر از 5میلیون تومان است و این خود نشان‌دهنده کاهش تقاضا در بازار بوده است.

    کشتی‌آرای تاکید کرد: بازار هیچ واکنشی به تنش‌های منطقه نداشت و شاهد واکنش هیجانی در بازار نبودیم و دادوستدها در بازار رو به کاهش بود که احتمالا دلیل آن کمبود نقدینگی بوده است.

    او افزود: در همین دو هفته اخیر شاهد کاهش 500هزار تومانی سکه بودیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی