عصر بازار

وزیر اقتصاد:

۱۹ تن طلا در ۹ ماهه امسال وارد کشور شد

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد تاکید کرد: در ۹ ماهه امسال، ۱۹ تن طلا به طور رسمی وارد کشور شد و وزارت اقتصاد برای فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری با طلا مصوبه لازم را از دولت گرفت تا در موضوع تعهدات ارزی با صادرکنندگان همکاری بیشتری داشته باشد.

۱۹ تن طلا در ۹ ماهه امسال وارد کشور شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مجمع کارآفرینان عصر روز گذشته در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

    سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در این نشست گفت: اگر اقتصاد کشور ایستاده، برپای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایستاده است. امسال سومین سالی است که نرخ رشد خوبی را تجربه خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه در چهل سال گذشته عملکرد تولیدکنندگان و صادرکنندگان است که نشان می‌دهد تا چه اندازه به کشور متعهد هستند، اظهار داشت: دولت همواره باید با آغوش باز گلایه‌های تولید و صادرات را بشنود.  کشور باید بتواند فارغ از دارایی‌های نفتی به توسعه ادامه دهد.

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه وفاقی بین سطوح بالای دولت و قوه قضاییه ایجاد شده است، تصریح کرد: این وفاق سبب شده بخش زیادی از بنگاه‌هایی که بانک‌ها در اختیار گرفتند، آزاد شوند و با قیمت بازار در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

    خاندوزی با بیان اینکه تامین مالی ریالی و ارزی مسأله اول تولید کشور است، خاطرنشان کرد: تولید کنونی حتما ظرفیت کامل تولید ما نیست.

    وی با اشاره به مسائل ارزی ابراز داشت: در رفع تعهدات ارزی ملاحظات سیاستگذار و حکمران باید در نظر گرفته شود. در 9 ماهه امسال، 19 تن طلا به طور رسمی وارد کشور شد و وزارت اقتصاد برای فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری با طلا مصوبه لازم را از دولت گرفت تا در موضوع تعهدات ارزی با صادرکنندگان همکاری بیشتری داشته باشد.

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه بهای مهار تورم نباید سرکوب تولیدکننده باشد، عنوان کرد: ‌سیاستگذار نرخ ارز، بانک مرکزی است. اکنون سیاست بانک مرکزی کاهش دامنه انواع قیمت نرخ ارز است. در این راستا، در تلاشیم از چند نرخی فاصله بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی