عصر بازار

دستور رئیسی به بانک مرکزی

عصر اعتبار- رئیسی تأکید کرد: چند بانک و موسسه مالی در کشور وجود دارند که از بانک مرکزی اضافه‌برداشت دارند؛ پرونده این‌ها سریعا تعیین تکلیف شود.

دستور رئیسی به بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، رییس‌‌جمهور در شصت‌وسومین اجلاس سالانه مجمع عموم و فوق‌العاده بانک مرکزی اظهار داشت: مهار تورم از طریق رشد تولید دنبال شود نه رکود. باید نسبت به اضافه‌برداشت از بانک مرکزی حساس بود؛ ارائه وثیقه مورد اعتماد از طرف بانک‌ها برای برداشت از بانک مرکزی مهم است.

    رئیسی تأکید کرد: چند بانک و موسسه مالی در کشور وجود دارند که از بانک مرکزی اضافه‌برداشت دارند؛ پرونده این‌ها سریعا تعیین تکلیف شود.

     

    رئیس‌‌جمهور در ادامه با تأکید براینکه همه مدیران از حسابرسی و نظارت، استقبال کنند، تصریح کرد: مسئولیت اصلی بانک مرکزی، حفظ ارزش پول ملی است و همه تصمیمات باید به تثبیت و ارتقای ارزش پول ملی منجر شود. تمام اقدامات نظام بانکی باید در جهت افزایش سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید در کشور باشد.

    به گزارش تسنیم، شصت و سومین اجلاس سالانه مجمع عمومی و فوق العاده بانک مرکزی، صبح شنبه 9 دی 1402 با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در محل بانک مرکزی برگزار شد.

    در شصت و سومین اجلاس سالانه مجمع عمومی و فوق العاده بانک مرکزی همچنین دادستان کل کشور،  وزیر امور اقتصاد ودارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر صمت، وزیر نفت، وزیر جهاد کشاورزی و سایر اعضای مجمع به همراه اعضای شورای پول و اعتبار و اعضای هیئت عامل و مدیران بانک مرکزی حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی