عصر بازار

سهم بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت افزایش می‌یابد

عصر اعتبار- در صورت کاهش قدرت اعتبار دهی بانک‌های متخلف سهم ۲۴ درصدی آنها در پرداخت تسهیلات ساخت افزایش می‌یابد.

سهم بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ طبق قانون  جهش تولید مسکن و طبق برنامه هفتم توسعه باید تمامی بانک‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن در قالب اعتبارات و تسهیلات خود کنند به طوری که هر بانک باید 20 درصد از سهم تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهد اما متاسفانه طبق بررسی های صورت گرفته و طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی تا به امروز در این زمینه بانک‌ها همکاری لازم را نداشته و همچنان ما شاهد عقب ماندگی ها در بخش پرداخت تسهیلات هستیم.

    براساس این گزارش، باید بانک‌ها در سال اول اجرای قانون جهش تولید مسکن که از شهریور 1400  تا شهریور 1401  شروع می‌شود، تمامی بانک و مؤسسات مالی کشور 360 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کردند که طبق اعلام مدیرعامل صندوق ملی  مسکن بانک‌ها در سال اول و همچنین سال دوم با وجود تاکیدات رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن کمترین همکاری را داشته اند که همین امر باعث می‌شود که روند سرعت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به کندی پیش رود.

    همچنین سال دوم اجرای قانون یعنی از شهریور 1401 تا شهریور 1402 نیز این تسهیلات تکلیفی 458 هزار میلیارد تومان بوده که در این بخش هم بانک‌ها همکاری مناسبی نداشته‌اند‌.

    گفتی است طبق برنامه هفتم دولت باید اعتبارات بانک‌های متخلف در این بخش مانند بانک‌های خصوصی را کاهش داد و به بانک‌هایی که در این بخش همکاری خوبی داشته‌اند مانند مسکن، ملی و سپه افزایش اعتبار دهد؛ چراکه طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی  حسینی مدیرعامل بانک مسکن طی دو سال گذشته تا به امروز  نزدیک به 90 درصد از تامین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن توسط این بانک بوده است.

    حسینی بیان کرد: 312 هزار واحد در سراسر کشور تامین مالی شده است که معادل 170 همت بوده این در حال است که کل مانده سپرده 230 همت بوده است.

    مدیر عامل بانک مسکن بیان کرد: بیش از 70 همت پرداخت نقدی از منابع بانک داشته ایم.

    حال باید در این زمینه برای همکاری سایر بانک‌ها برنامه ریزی مناسبی مانند کاهش قدرت اعتبار دهی  بانک‌های متخلف فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو