عصر بازار

شناسایی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مشمول دریافت سهام عدالت

عصر اعتبار- سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مشمول دریافت سهام عدالت شناسایی شده و تا پایان بهمن‌ماه تکلیف وزارتخانه‌ها برای عرضه سهام خود مشخص خواهد شد.

شناسایی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مشمول دریافت سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرداخت سهام عدالت به جاماندگان گفت:4 میلیون و 700 هزار نفر مشمول دریافت سهام عدالت شناسایی شده اند.

    او گفت: مراتب قانونی برای عرضه این سهام وزارت خانه ها در حال طی شدن است و امیدواریم تا پایان بهمن ماه موافقت وزارت خانه ها برای عرضه سهام خود را دریافت کنیم.

    او گفت:اولین LC با موفقیت گشایش یافته است و به زودی توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی می‌شود.

    از روند کاهش تورم صیانت می کنیم

    سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به این سوال که کسری بودجه ناشی از مصوبات مجلس چه تاثیری بر کنترل تورم خواهد داشت گفت:امیدواریم پس از طی شدن مراحل تصویب قانون بودجه سال 1403، شاهد باشیم که برخی از چالش‌ها و ناترازی‌های ایجاد شده در بودجه بر طرف شود.

    او گفت: اما پس از تصویب قانون، در صورت ناتراز بودن بودجه، حتما تصمیم دولت این خواهد بود که به عنوان خط قرمز اصلی خود از پولی شدن کسری بودجه جلوگیری کند.

    وی اظهار کرد:بنابراین در صورت آنکه مصارفی در بودجه اضافه شود که درآمدهای پایدار آن بصورت صریح مشخص نشده باشد، دولت تلاش می‌کند تا با ارائه اصلاحیه‌هایی از سیاست‌های کاهش تورم صیانت کند.

    ضرر بودجه ناتراز در نهایت متوجه مردم است  

    خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر بار مالی 400 هزار میلیارد تومانی مجلس در بودجه سال آینده گفت: برخی مصوبات مجلس در بودجه سال 1403 با اخذ نظر دولت بود که یکی از آنها افزایش 18 تا 20 درصدی حقوق کارمندان بود که برای آن منبع پایدار درآمدی شناسایی شد؛ اما برخی از مصوبات مجلس متکی بر درآمدهای پایدار نیست؛ تحمیل کسری به بودجه، منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می شود و با اصل 75 قانون اساسی هم در تعارض است.

    او گفت:امیدواریم در مراحل پایانی بررسی بودجه، کمترین کسری برای بودجه سال 1403 رقم بخورد.

    سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال درباره دغدغه های رهبر انقلاب در دیدار با کارآفرینان گفت: مجموعه موانعی که برای تولید وجود دارد می توان در دو دسته طبقه بندی کرد؛دسته اول مقرراتی که بار مضاعف به تولیدکنندگان تحمیل کرده و فعالیت اقتصادی را پرهزینه می کند؛ دسته دوم، موانعی که پیش روی شروع فعالیت اقتصادی وجود دارد؛ یعنی مشکلات حوزه صدور مجوزها. در هر دو مورد، اقداماتی متکی بر تاکید مستمر رهبر معظم انقلاب انجام شده، و کار به نحوی پیش رفته که در حوزه صدور مجوزها از سال گذشته و به صورت ویژه از ابتدای امسال، بیش از یک میلیون و 300 هزار مورد مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی بدون کاغذ بازی و رشوه و فساد صادر شده است.

    وی بیان کرد:البته این مسیر تا رسیدن به حذف کامل کاغذ از فرآیند صدور مجوزها کار زیادی دارد و از دو سال بعد از اجرای قانون یعنی از ابتدای سال آینده این مرحله نهایی نیز در دستور کار قرار دارد.

    او گفت:در این زمینه با همه دستگاه ها بدون تعارف برخورد کردیم و مرحله سوم نیز در دستور کار است.در زمینه مقررات دست و پاگیر و غافلگیر کننده که دستگاه های اجرایی وضع می کنند، دولت مصوب کرد که دستگاهها باید از طریق درگاه مجوزها بدون رانت اطلاعاتی مصوبات را 15 روز قبل از اجرا به اطلاع همه فعالان اقتصادی برسانند که این اتفاق خوبی بود. چراکه برخی دستگاه ها شب ها بخشنامه صادر می کردند و الزام می کردند از صبح فردایش اجرا شود!

    وی افزود:اطلاعات ما نشان از این دارد که در ده ماهه امسال صدور این گونه بخشنامه ها 50 درصد کاهش یافته است. امیدواریم شرایط کسب و کار را مطابق با نظر مقام معظم رهبری فراهم آوریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی