عصر بازار

اطلاعیه سپرده‌گذاری مرکزی برای وراث متوفیان سهام عدالت

عصر اعتبار- سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام‌کرد: سامانه میراث برای ثبت نام وراث متوفیان سهام عدالتی که بعد از ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ فوت کرده‌اند، هنوز بازگشایی نشده است.

اطلاعیه سپرده‌گذاری مرکزی برای وراث متوفیان سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از از سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مطابق با مصوبه شورای عالی بورس از آنجایی‌ که مالیات بر دارایی مشمول متوفیان سهام عدالت بعد از تاریخ 31 تیر 1399 می‌شود. این شرکت در تلاش برای ایجاد بستر مناسب غیرحضوری برای پرداخت مالیات است و به محض حصول نتیجه نهایی از سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاع‌رسانی مقتضی در این زمینه انجام خواهد شد.

    در حال حاضر تا اطلاع ثانوی فقط برای متوفیان با تاریخ فوت پیش از 31 تیر 1399 که سهام عدالت غیرمستقیم داشتند، امکان تشکیل پرونده تقسیم سهام عدالت در دفاتر شرکت های کارگزاری و بانک‌های منتخب وجود دارد.

    بر اساس این گزارش، هم اکنون سامانه میراث برای متوفیان سال‌های 1384 تا 31 تیرماه 1399 سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

    مراجعه وراث به کارگزاری‌ها و چهار بانک منتخب

    همچنین همه فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

    بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می تواند با مراجعه به 6 هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب از جمله ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی