عصر بازار

امکان اعطای وکالت برای شرکت در مجامع سهام عدالت وجود دارد

عصر اعتبار- مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص امکان اعطای وکالت برای شرکت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

امکان اعطای وکالت برای شرکت در مجامع سهام عدالت وجود دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ بنابر اعلام سازمان بورس و آگهی‌های منتشر شده بر سامانه کدال سرانجام مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت پس از یک وقفه برگزار خواهد شد. بر این اساس مجمع استان خراسان شمالی 23 بهمن و استان زنجان 30 بهمن برگزار می‌شود.

    در همین راستا ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این پرسش که اگر سهامداری امکان شرکت در مجمع سهام عدالت به شکل حضوری و الکترونیکی را نداشت می‌تواند اقدام دیگری انجام دهد؟ گفت: بر اساس دستورالعمل رویه اجرایی برگزاری مجامع تمام موارد دیده شده است.

    این مقام مسئول افزود: در این مورد شخص می‌تواند به سامانه مراجعه و وکالت به سهامدار دیگری که سجامی است یا شرکت تعاونی شهرستانی اعطا کند.

    او پیش از این هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به دو شکل حضوری و الکترونیکی امکان برگزاری دارد. حضوری یعنی این امکان وجود دارد که همانند سابق و به شکل سنتی سهامداران در مجمع حضور داشته باشند. البته در هر صورت رای گیری الکترونیکی خواهد بود یعنی امکان سخت افزاری فراهم است تا سهامداران بتوانند اعمال رای کنند.

    او عنوان کرده بود: شیوه الکترونیکی هم یعنی سهامداران از طریق سامانه دیما بدون طی کردن مسافتی به سامانه مراجعه کرده و می‌توانند در مجمع حضور داشته و اعمال رای کنند و همچنین می‌توانند وکالت دهند.

    گفتنی است، مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای سهامدارانی است که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند. سهامداران مستقیم می‌توانند در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور داشته باشند و اعمال رای کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی