عصر بازار

اختصاص ۴۲۶ میلیون ارز به کالاهای اساسی و دارو

عصر اعتبار- سعیدی گفت: ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو از سوی مرکز مبادله طلا و ارز اختصاص یافته است.

اختصاص ۴۲۶ میلیون ارز به کالاهای اساسی و دارو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعیدی مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: در بازار طلا و شمش بر اساس هفدهمین حراج شمش طلا طی امروز از  290 کیلو گرم طلایی که عرضه شده  124 کیلوگرم معامله شده که میانگین قیمت آن 4 میلیارد و 748 میلیون تومان بوده است.

    وی ادامه داد:  در مقایسه با هفته قبل  حراج تفاوتی نداشته  و حراج سکه  هم  حال انجام است و براساس برنامه از قبل از ساعت 12 تا 15 سفارش گیری انجام شد  و در پایان ساعت 18 اسامی  افرادی که سکه به آنها تخصیص یافته اعلام می‌شود. هر سه نوع سکه از جمله نیم سکه، ربع سکه و تمام به متقاضیان اختصاص داده می‌شود و بعد از گذشت هفت روز کاری افراد می‌توانند از شعبی که انتخاب کرده اند سکه‌های خود را  تحویل بگیرند.

    سعیدی در خصوص ارز‌های تعیین شده برای کالا‌های اساسی ودارو  با نرخ 28 هزار و 500 تومان گفت: در بخش کالا‌های اساسی کشاورزی از جمله  گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی  367 میلیون دلار و برای دارو وت جهیزات پزشکی هم 59 میلیون دلار اختصاص یافته که در مجموع 426 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

    وی در خصوص تامین ارز صنایع هم گفت: برای حوزه صنایع حمل ونقل و خودرو ارز نیمایی به میزان 278 میلیون دلار تامین شده و در بخش ارز واردات در مقابل صادرات 146 میلیون دلار و  در بخش صنایع تجهیزات برق و الکترونیک 90 میلیون دلار ارز نیمایی و 23 میلیون دلار اختصاص یافته شده است که در مجموع 1024 میلیون دلار ارز نیمایی و 412 میلیون دلار هم ارز در مقابل واردات و صادرات اختصاص یافته شده است.

    سعیدی گفت:  آخرین اعداد نرخ اسکناس  دلار 43 هزار و  567 تومان و نرخ حواله هم 40 هزار و 467 تومان بوده است.

    پورسعید خلیلی