عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

بخش دوم بودجه به زودی ابلاغ می‌شود

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قانون برنامه هفتم سال گذشته در مجلس تصویب شد که پاره‌ای از اختلاف نظر‌ها نیز تا پایان سال رفع شد.

بخش دوم بودجه به زودی ابلاغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا؛ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری مشترک با سخنگوی اقتصادی دولت گفت: قانون برنامه هفتم در سال گذشته بعد از اعلام لایحه، در مجلس مورد تصویب قرار گرفت و پاره‌ای از اختلاف نظر‌ها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیات عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال رفع شد.

    وی افزود: بخش اندکی باقیمانده نیز در روز‌های آینده نهایی شده و ما در ابتدای سال جاری، قانون برنامه 5 ساله پیشرفت را دریافت خواهیم کرد.

    منظور تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه برای پیشرفت بیشتر تغییراتی رخ داده است، بودجه 1403 دو مرحله‌ای شده و دولت در زمان بندی لازم هر دو بخش را ارایه کرده است که بخش اول در انتهای آبان ماه ارائه شد، ولی با توجه به اینکه رسیدگی به بودجه در مجلس و شورای نگهبان طولانی شد؛ البته در روز‌های آخر سال جداول کلان وسقف درآمد‌ها و هزینه‌ها به دولت ابلاغ شد، همچنین در 19 فروردین بخش دوم لایحه بودجه را تقدیم و اعلام وصول انجام شد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: رسیدگی به بخش دوم با سرعت در مجلس انجام شده و امروز نیز کمیسیون تلفیق بودجه، تشکیل خواهد شد و در نهایت امروز یا فردا در این کمیسیون، به بودجه رسیدگی نهایی شده و به زودی شاهد ابلاغ بخش دوم بودجه خواهیم بود.

    وی افزود: یکی از مطالبات مهم مردم اعتبارات بیشتر برای بخش فرهنگ، جوانان و ورزش است که خوشبختانه اعتبارات این بخش 45 درصد رشد یافته این در حالیکه رشد بودجه دولت، صرفا 23 درصد بوده و بخش ورزش از 8 همت به 16 همت رشد داشته است.

    پورسعید خلیلی