عصر بازار

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

افزایش سرمایه بانکی مانند صنعت و معدن بر شتاب روند تولید و ایجاد اشتغال تاثیر فراوانی خواهد گذاشت

عصر اعتبار- رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: افزایش سرمایه بانکهای تخصصی مانند بانک صنعت و معدن بر شتاب روند تولید و ایجاد اشتغال در کشور تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

افزایش سرمایه بانکی مانند صنعت و معدن بر شتاب روند تولید و ایجاد اشتغال تاثیر فراوانی خواهد گذاشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی که با حضور مدیرعامل بانک صنعت و معدن و فعالین اقتصادی و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی در شهرستان تبریز برگزار شد تاکید کرد :اگر به دنبال ایجاد تحول در نظام اقتصادی و صنعتی کشور هستیم باید سرمایه بانک‌های کشور افزایش یابد.
    وی تصریح کرد : اقدامات صورت گرفته در بانک صنعت و معدن و تامین مالی پروژه های صنعتی از سوی این بانک با توجه به سرمایه اندک و کم این بانک نشان از مدیریت کارآمد و تخصصی در این بانک هست.
    رضا رحمانی با بیان اینکه تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از مهم ترین دغدغه های فعالین این حوزه است، افزود: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی به منزله تزریق خون به بدن انسان و نیاز زمین زراعی به آب است.
    وی گفت: صنعت و تولید در فساد و تورم رشد نمی کند و متاسفانه در حال حاضر، علت اصلی مشکلات کشور، بی پولی و مشکلات اقتصادی است.
    وی افزود: طبق برآورد وزارت صنعت، معدن و تجارت، اگر در حال حاضر ١٥٤ هزار میلیارد تومان به صنعت و تولید کشور اختصاص یابد، می توانیم به تولید سال ٩۰ دست یابیم.
    وی با تاکید بر لزوم تقویت بانک ها از نظر سرمایه ای ادامه داد: باید حمایت های عملی از بانک ها و تولید کنندگان افزایش یابد تا در کوتاهترین زمان ممکن، مشکلات کشور در این زمینه رفع می شود.
    وی تصریح کرد: استمرار این سیاست، نه تنها تورم را رفع نمی کند بلکه باعث تشدید آن نیز خواهد شد.
    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های صنعتی و تولیدی استان گفت: میانگین سرمایه گذاری دولت در این استان نسبت به متوسط کشوری، بسیار پایین است در حالی که بخش خصوصی آذربایجان شرقی، فعال تر از بخش های خصوصی سایر استان هاست.
    رحمانی با اشاره به وعده ریاست جمهوری در سفر اخیر خود به استان برای اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهار کرد: انتظار داریم هرچه سریع تر شاهد تخصیص صددرصدی این اعتبار باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو