عصر بازار

مدیرعامل بانک ایران زمین:

رکود گسترده کنونی، معوقات نظام بانکی را افزایش داده است

عصر اعتبار- سید محسن هاشمی گفت: درشرایط کنونی و با رکود حاکم بر بازار، ارایه سود سپرده یکساله با نرخ ۱۸ درصدی هم برای سپرده‌گذار، خوب بوده و سپرده‌ها از بانک ها خارج نمی‌شود

رکود گسترده کنونی، معوقات نظام بانکی را افزایش داده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیر عامل بانک ایران زمین با اعلام موافقت خود دایر بر کاهش مجدد نرخ سود بانکی گفت که کاهش 2 درصدی نرخ سود سپرده بانکی منجر به خروج سپرده ها از بانک ها نخواهد شد.
    سید محسن هاشمی، قیمت تمام شده تجهیز منابع دربانک ها را همچنان بالا دانست و گفت که باکاهش مجدد نرخ سود سپرده بانکی، قیمت تمام شده تجهیز منابع کاهش یافته و بانک ها با سهولت بیشتری  تسهیلات را با نرخ مصوب بانک مرکزی ارایه می کند.
    به گفته وی، کاهش نرخ سود بانکی باید با یک منحنی آرام صورت پذیرد تا منجر به خروج ناگهانی سپرده ها از بانک ها نشود.
    هاشمی تاکید کرد که حتی با کاهش 2 درصدی نرخ سود سپرده بانکی هم سپرده ها از بانکها خارج نخواهدشد و افزود که درشرایط کنونی و با رکود حاکم بر بازار، ارایه سود سپرده  یکساله با نرخ  18 درصدی هم برای سپرده گذار خوب بوده و سپرده ها از بانک ها خارج نمی شود.
    وی، درباره حضور بانک های خارجی در ایران هم گفت که حضور بانک های  خارجی، در کشور به نفع سیستم بانکی بوده و افزود که  نباید دائما سیستم بانکی خود را با خود مقایسه کند.
    هاشمی تاکیدکردکه سیستم بانکی، هم باید رقبای  خوب را در کنار خود داشته باشد تا این  امر منجر به  ایجاد رقابت در سیستم بانکی کشور شود.
    مدیرعامل بانک ایران زمین درعین حال گفت که حضور بانک های  خارجی، منجر به آشنایی بیشتر  با توانمندی  رقبا شده و در نهایت  سیستم بانکی داخلی، خود را با رقبای توانمند خارجی  مقایسه خواهد کرد.
    وی با بیان اینکه، رکود حاکم براقتصاد، برمیزان مطالبات معوق بانک ایران زمین افزوده است، تصریح کرد که مطالبات معقول درحال افزایش بوده هر چند که این بانک وصولی از مشتریان را هم ادامه می دهد.
    به گفته هاشمی، با توجه به رکود حاکم بر بازار، مانده بانک ایران زمین رو به افزایش بوده و با وجود پیگیری وصول مطالبات اما در نهایت حجم مطالبات بانک هم روبه فزونی گذاشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو