عصر بازار

اسپوتنیک:

آمریکا تحریم صادرات دارو به ایران را لغو کرد

عصر اعتبار- وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای با تخفیف تحریم های ایران اجازه صادرات یا صادرات مجدد فهرست بلندی از اقلام پزشکی را به ایران مجاز اعلام کرد.

آمریکا تحریم صادرات دارو به ایران را لغو کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار»  به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه دیروز دوشنبه اعلام کرده است ‘اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) در حال به روز کردن فهرستی از اقلام پزشکی است که بر اساس مجوز عمومی مربوط به مقررات تبادلات و تحریم های ایران (ITSR)، می توانند به این کشور صادر شوند.’
    این اقدام در واقع تصحیح ‘مقررات تبادلات و تحریم های ایران’ است که اولین بار در 22 اکتبر سال 2012 در باره صادرات اقلام دارویی ابتدایی به ایران تدوین شد.
    توافق جامع بر سر مذاکرات هسته ای ایران (برجام) در 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده و آلمان) منعقد شد.
    طبق این توافق قرار است در ازای انجام اقداماتی در برنامه هسته ای خود، تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران برداشته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی