عصر بازار

تولید طلا در جهان به بالاترین سطح رسید

پیش بینی کاهش ۳درصدی تولید طلا در سال جدید

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که چرخه تولید جهانی طلا در شرایط کنونی به اوج خود رسیده است و ادامه روند نزولی قیمتها به ضرر اجرای پروژه های جدید تولید طلا در سال های آینده خواهد بود.

پیش بینی کاهش ۳درصدی تولید طلا در سال جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سی ان بی سی، تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند: روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی موجب کاهش سرمایه گذاری در پروژه های جدید تولید و اکتشاف طلا شده و این مساله به زودی موجب کاهش چشمگیر تولید خواهد شد.

    بر اساس این گزارش کلوین دوشنیسکی رئیس شرکت معدنی باریک گلد بزرگترین تولید کننده طلای جهان در این باره گفت: کاهش سطح تولید ، کاهش اکتشافات جدید و طولانی شدن مدت اجرای پروژه ها موجب افزایش قیمت طلا در میان مدت و بلندمدت خواهد شد.

    طلا یکی از کالاهایی است که طی ده سال گذشته سرمایه گذاری اندکی در بخش معدنی برای تولید آن انجام شده است. قیمت طلا نسبت به اوج آن در سال 2011 بیش از 40 درصد کاهش داشته و اکنون به سطحی رسیده است که کمتر شرکت معدنی حاضر به سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های جدید است.

    نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا نیز موجب شده تا فشار زیادی بر قیمت طلا وارد شود. البته قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 2.7 درصد رشد داشته است ولی برخی تحلیلگران بر این باورند که این افزایش قیمت موقت و زودگذر خواهد بود. علت اصلی افزایش قیمت طلا تنش های سیاسی بین المللی و افت شاخص سهام چین بوده است.

    ویتالی نسیس رئیس شرکت معدنی پلی متال انگلیس گفت: نمی توانیم در شرایط کنونی انتظار افزایش چشمگیر تقاضا را داشته باشیم بنابر این باید امیدوار باشیم که افت تولید و عرضه در شش ماه دوم امسال موجب افزایش نسبی قیمت طلا شود.

    برپایه گزارش سایت طلا، موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس رویترز نیز پیش بینی کرده است که تولید جهانی طلا امسال 3 درصد کاهش خواهد یافت و به افزایش متوالی تولید طلا در 7 سال گذشته پایان می دهد. تولید جهانی طلا سال گذشته نیز با یک درصد رشد به بیش از 3155 تن رسیده است.

    نسیس گفت: به نظر من سه ماه چهارم سال گذشته بالاترین اوج تولید طلا بوده و روند نزولی تولید طلا آغاز شده است. به نظر می رسد تولید جهانی طلا طی 3 تا 4 سال آینده بیش از 15 تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو