عصر بازار

حرکت طلا به سوی رکورد + نمودار پیش بینی

عصر اعتبار- قیمت طلا پس از رشد قوی که روز دوشنبه داشت در اوایل معاملات سه شنبه بازار آمریکا همچنان روند افزایشی را حفظ کرده بود و بهای هر اونس این فلز برای تحویل در آوریل با ۱۳ دلار افزایش، روی ۱۲۴۷ دلار ایستاده بود اما پس از آمار اقتصادی مثبتی که در آمریکا منتشر شد فشار سودبری باعث شد بخشی از افزایش قیمت مذکور را از دست دهد.

حرکت طلا به سوی رکورد + نمودار پیش بینی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران و معامله گران بازار که در صعود بازارهای سهام جهان انعکاس یافت عامل منفی برای طلا بود.  بهای معاملات طلا آخرین بار 3.10 دلار کاهش یافت و 1231.10 دلار معامله شد. گزارشهای خبری از افزایش قابل توجه تقاضای فیزیکی برای مصرف کنندگان آسیایی در هفته های اخیر حکایت داشته اند. بازارهای سهام جهان روز سه شنبه با وجود آمار اقتصادی نه چندان خوشایندی که در چین منتشر شد در سطح بالاتری قرار گرفتند. شاخص مدیران خرید بخش تولید چین در فوریه به 49 واحد رسید که پایینترین سطح در چهار سال گذشته بود. رقم پایین سطح 50 نشان دهنده رشد منفی در این بخش است.
    گزارش مذکور این گمان را تقویت کرد که بانک مرکزی چین  سیاست تسهیل مقداری پول را در سطح گسترده‌تری اجرا خواهد کرد و در واقع هم برای بازارهای سهام آسیایی و هم برای فلزات ارزشمند عامل مثبتی بود. بانک مرکزی چین روز دوشنبه نرخ ذخیره قانونی برای بانکها را کاهش داده بود. در میان بازارهای تاثیرگذار دیگر بر طلا، قیمت نفت خام روز سه شنبه در سطح بالاتری معامله شد و بهای معاملات نایمکس برای تحویل در آوریل به بالای 34 دلار در هر بشکه صعود کرد. شاخص دلار آمریکا هم اندکی بالاتر ایستاد.
    حرکت قیمت روزانه نفت خام همچنان تاثیر قابل توجهی بر حرکت قیمت روزانه در بازارهای سهام جهان دارد.
    از نقطه نظر تکنیکال تحلیلگران اف ایکس ایمپایر معتقدند عقب گرد قیمت فرصت کافی برای حرکت صعودی بلندمدت ایجاد می کند  و همان طور که یک مثلث مثبت مشاهده می‌شود، همچنان شاهد بهبود قیمت هستیم. در حقیقت پیش بینی می‌شود بازار طلا به رکورد بالای جدیدی صعود کند از این رو تحلیلگران نسبت به چشم انداز این فلز زرد بسیار خوش بین مانده اند.
    قیمت طلا بر مبنای نمودار روزانه در یک حرکت صعودی دو ماه و نیمه قرار دارد و مثبت نگرهای بازار از برتری فنی کوتاه مدت برخوردارند. قیمتها اکنون می‌توانند الگوی مثلث سیمتریکال مثبتی را که در نمودار روزانه شکل گرفته بود بشکنند. برای مثبت نگرها قیمت صعودی بعدی که باید در کوتاه مدت شکسته شود بالای سطح مقاومت فنی قدرتمند 1263.90 دلار است که رکورد فوریه بوده است. برای منفی نگرها هدف قیمت نزولی کوتاه مدت بعدی که باید شکسته شود پایین سطح حمایتی فنی قدرتمند 1200 دلار است.
    نخستین مقاومت طلا در سطح 1250 دلار و دومین سطح مقاومتی این فلز در 1254.30 دلار دیده می شود. نخستین سطح حمایتی طلا در 1237.20 دلار و سطح حمایتی دوم در 1230 دلار قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی