عصر بازار

برخلاف پیش بینی اقتصاددانان

نرخ بهره روسیه بازهم تکان نخورد

عصر اعتبار- در پی خطر افزایش تورم، در کنار اوج گیری مجدد روبل و قیمت نفت خام، بانک مرکزی روسیه در پنجمین نشست خود نیز نرخ بهره معیار را بدون تغییر نگاه داشت.

نرخ بهره روسیه بازهم تکان نخورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، در بیانیه روز جمعه بانک مرکزی روسیه آمده است، نرخ حراج یک هفته‌ای بدون تغییر 11 درصد باقی خواهد ماند. 35 نفر از 42 اقتصاددان مورد نظرسنجی بلومبرگ، پیش‌بینی رشد نرخ بهره را می‌کردند؛ در حالی که مابقی انتظار کاهش به 10.5 درصد را داشتند.

    الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه در ادامه امروز کنفرانس خبری خواهد داشت و سیاست‌گذاران نیز به تبع آن پیش‌بینی‌های خود را تغییر خواهند داد.

    دومین سال رکود و رشد قیمت نفت و تقویت روبل، مانع از تعادل در بازار شده چرا که انتظارات تورمی همچنان به بالا بوده است. همچنین محدودکردن بانک مرکزی در آخرین نشست این بانک در ماه ژانویه این هشدار را داد که اگر تهدید رشد قیمت‌ها شدت بگیر، سیاست‌های پولی سختگیرانه‌تری اعمال خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی