عصر بازار

اژدهای طلاخوار باز می گردد

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران چینی همچنان منتظر فرصت مناسبی هستند تا بار دیگر در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

اژدهای طلاخوار باز می گردد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از وال استریت ژورنال، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون 15 درصد رشد داشته است. به نظر می رسد نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.
    بر اساس این گزارش چین بیش از 20 درصد عرضه جهانی طلا را مصرف می کند. تقاضای طلا معمولا در جشن های سال جدید چینی با افزایش روبرو می شود . البته نااطمینانی های مربوط به اقتصاد جهانی نیز موجب تقویت تقاضای طلا در بازار چین شده است.
    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نوسانات شاخص سهام در بازار چین و ارزش یوان می تواند تاثیر زیادی بر روند تقاضای طلا در بازار این کشور داشته باشد.
    تحلیلگران بانک اسکاتیا موکاتا نیز اعلام کردند: با توجه به اینکه سرمایه گذاران چینی گزینه های ناچیزی را برای سرمایه گذاری در اختیار دارند، به نظر می رسد که نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی و بازار سهام می تواند بار دیگر تقاضای طلا را افزایش دهد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی