عصر بازار

طلا به ۱۲۲۵ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز در بالاترین رقم به ۱۲۲۷ دلار و ۶۰ سنت رسید، اما بعدا با کمی عقب نشینی و البته افزایش ۰.۹ درصدی نسبت به جلسه قبل به رقم ۱۲۲۵ دلار و ۳۵ سنت رسید.

طلا به ۱۲۲۵ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از رویترز، در حالی که ارزش سهام های آسیایی امروز به دلیل افت قیمت نفت و نظرات متفاوت درباره چشم انداز سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا کاهش داشت، قیمت طلا پس از 2 جلسه کاهش، یک درصد افزایش یافت.
    گسترده ترین شاخص ام اس سی آی از سهام های آسیا پاسیفیک به استثنای ژاپن بیش از یک درصد افت داشت، و شاخص نیکی ژاپن با کاهش 2.4 درصدی به پایین ترین رقم 8 هفته گذشته رسید.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز در بالاترین رقم به 1227 دلار و 60 سنت رسید، اما بعدا با کمی عقب نشینی و البته افزایش 0.9 درصدی نسبت به جلسه قبل به رقم 1225 دلار و 35 سنت رسید. قیمت طلا در طی 2 جلسه گذشته 1.4 درصد افت داشته است.
    یک تاجر طلا در سنگاپور گفت: «ما آمارهایی پر فراز و فرود از اقتصاد آمریکا و اظهارنظرهایی تا حدی متناقض از فدرال رزرو دریافت می کنیم. این موجب ایجاد ابهام در بازار طلا می شود.»
    آمارها در روز دوشنبه نشان داد که ثبت سفارشات جدید در آمریکا برای کالاهای تولید شده در ماه فوریه کاهش داشته در حالی که هزینه کرد های تجاری در زمینه کالاهای سرمایه ای  بسیار ضعیف تر از حدی بوده که قبلا تصور می شده است.
    این آمارهای ضعیف پس از آن منتشر شد که هفته گذشته گزارش بازار کار آمریکا نشان داد که در ماه گذشته میلادی 215 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که بهتر از حد انتظار بوده است.
    طلا در سه ماهه منتهی به ماه مارس با افزایش قیمت 16 درصدی بهترین عملکرد سه ماهه در طی حدود 30 سال گذشته را به نمایش گذاشت. این عملکرد ناشی از کاهش احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به دلیل نگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی