عصر بازار

خوانساری اعلام کرد:

گسترش روابط تجاری ایران و هند در دستور کار

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: طی سالهای گذشته، سطح روابط اقتصادی ایران و هند از مرز ۱۵ میلیارد دلار فراتر نرفته و اکنون گسترش این روابط در دستور کار قرار گرفته است.

گسترش روابط تجاری ایران و هند در دستور کار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری در جلسه مشترک ایران و هند در اتاق بازرگانی تهران گفت: هند کشوری است که در شرایط سخت تحریم، ایران را رها نکرده، ضمن اینکه اقتصاد ایران و هند در زمینه‌های بسیاری مکمل یکدیگرند؛ اما سطح روابط اقتصادی دو کشور طی سال های گذشته از مرز 15 میلیارد دلار فراتر نرفته و با توجه به ظرفیت های اقتصادی دو کشور، حجم بیشتری از تجارت بین ایران و هند مورد انتظار است.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: متاسفانه در ده سال گذشته، تحریم‌های غیرمنصفانه اقتصادی علیه ایران باعث شده که سطح روابط تجاری دو کشور، به رشد مورد انتظار نرسد اما ایران، در تنظیم روابط اقتصادی پس از لغو تحریم‌ها با کشورهای جهان، به دنبال توسعه و تحریم روابط تجاری با هندوستان است.

    وی با تاکید بر اینکه نباید به تجارت در کوتاه مدت بسنده کرد گفت: ایران در تنظیم روابط تجاری با کشورها پس از لغو تحریم ها به هندوستان توجه ویژه ای دارد، به این دلیل که هندوستان در سال های سخت در کنار ایران بوده است. از سوی دیگر گسترش روابط دراز مدت اقتصادی با کشورهایی ممکن است که با زیرساخت های صنعتی و تکنولوژیکی کشور پیوند خوردند و هند چنین روابطی با ایران دارد.

    به گفته خوانساری، در سال های گذشته، هند در حوزه های نفت و گاز، مناطق آزاد، خطوط ریلی، حمل و نقل دریایی و بندری در ایران سرمایه گذاری کرده است. اتاق تهران با عضویت 15 هزار نفر از تجار ایرانی که با شرکت های تجاری هندی در ارتباطند، از اهرم های مهم در توسعه روابط تجاری بین دو کشور است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی