عصر بازار

رئیس اتاق ایران:

موانع بانکی و بیمه ای رفع نشود کشورهای دیگر جایگزین آلمان می شوند

عصر اعتبار- با گسترده شدن خدمات بانکی در بانکداری الکترونیک، بانک‌ها در کنار سایر سرویس‌ها، اقدام به ارائه سرویس انتقال وجه در سایت‌های اینترنتی خود نیز کرده‌اند. شرایطی که برای انتقال وجه در شبکه اینترنت وجود دارد،‌‌ همان شرایط عمومی انتقال وجه را دارد با این تفاوت که بر اساس دستور بانک مرکزی، مشتری بانک برای انتقال وجه اینترنتی از یک کارت بانکی به کارت دیگر، حتما باید از درگاه اینترنتی بانک مبدا اقدام نماید.

موانع بانکی و بیمه ای رفع نشود کشورهای دیگر جایگزین آلمان می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محسن جلال پور امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست با وزیر کشاورزی آلمان و هیات همراه گفت: حجم مبادلات بازرگانی ایران و آلمان در سالهای گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است.
    وی یادآوری کرد آلمان دومین شریک تجاری ما پیش از تحریم ها بود و گفت: صادرات ایران به آلمان به 380 میلیون دلار رسیده است، در حالی که این رقم در گذشته بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار بود؛ همچین واردات ما از کشور آلمان نیز در سال های گذشته از چهار میلیارد دلار به یک میلیارد و 500 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.
    وی مهمترین کالاهای صادراتی ایران را محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: امروز در دیدار وزیر کشاورزی آلمان سه زمینه همکاری مطرح شد؛ نخست اینکه برای انجام کارها باید به زیرساخت ها توجه شود که زیرساخت اولیه، مهیا کردن مسائل بانکی و بیمه ای است.
    جلال پور از همکاری اندک آلمان برای رفع مسائل بانکی و بیمه ای بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی انتقاد کرد و از وزیر کشاورزی آلمان خواست این امر را در کابینه مطرح کند.
    رئیس اتاق ایران دو محور دیگر را مسائل زیست محیطی و آب و همکاری در زمینه هایی مانند تولید بذر، نهال و محصولات ارگانیک اعلام کرد.
    «کریستیان اشمیت» وزیر کشاورزی آلمان، دیروز برای مذاکره اقتصادی و سیاسی وارد ایران شد.
    ماه ژانویه گذشته (دی- بهمن) در حاشیه یک نشست جهانی درباره مواد غذایی در برلین، وزیران ‏کشاورزی آلمان و ایران توافقنامه‌ای را در زمینه گسترش همکاری‌های کشاورزی امضا کردند که اشمیت در این سفر اجرای این توافقنامه را دنبال کرد.
    همچنین یکی دیگر از اهداف این سفر، ‏امضای توافقنامه‌ای در زمینه دامپزشکی، تسهیلات صادرات حیوانات و گوشت به ایران و نیز مبارزه با بیماری‌های حیوانی است.‏
    بیستم فروردین ماه سخنگوی وزیر کشاورزی آلمان در پاسخ به این پرسش در برلین درباره چگونگی صادرات شیر و فراورده‌های لبنی به ایران گفت: در ‏سفر وزیر کشاورزی آلمان به ایران درباره این امر مذاکره می شود.
    وی افزود: به طور کلی هدف این سفر که ‏اهمیت فراوانی دارد، افزایش صادرات آلمان به ایران و کاهش موانع تجارتی است و تمرکز آن فقط در یک زمینه نیست، ‏بلکه همه بخش‌های کشاورزی و مواد غذایی مانند شیر و مواد لبنیاتی را دربرمی گیرد.‏

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی