عصر بازار

سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای:

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جیب کارگران انگلیسی را خالی می‌کند

عصر اعتبار- سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای هشدار داد خروج انگلیس از تحادیه اروپا به درآمد کارگران انگلیسی لطمه خواهد زد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جیب کارگران انگلیسی را خالی می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، یک سازمان مهم اقتصادی از انگلیس خواست تا در اتحادیه اروپا باقی بماند.

    رئیس سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای گفت، خروج انگلیس از تحادیه اروپا به درآمد کارگران انگلیسی لطمه خواهد زد.

    بر اساس گزارشی که توسط سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای تهیه شده و قرار است امروز منتشر شود، خروج از اتحادیه اروپا به طور متوسط  برای طبقه کارگر انگلیس تا سال 2020 معادل دستمزد یک ماه آنها هزینه خواهد داشت.

    آنخل گوریا، دبیر کل این سازمان اقتصادی بین المللی که بسیاری از اقتصادهای مطرح جهان در آن عضویت دارند گفت، اقتصاد انگلیس با خروج از اتحادیه اورپا وضعیتی بهتر از زمان عضویتش نخواهد داشت.

    وی افزود: «ما یک سری کامل از محاسبات را انجام داده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که خروج از اتحادیه اروپا هزینه زاست... این هزینه تقریبا معادل از دست دادن درآمد یک ماهه در طی 4 سال است... و این زیان ادامه دار خواهد بود.»

    نظرسنجی ها نشان می دهد که به رغم هشدارهای سازمان های بین المللی مبنی بر زیان های اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا،  شهروندان انگلیسی تقریبا به صورت 50 – 50 بین ماندن یا خروج از این اتحادیه اختلاف نظر دارند.

    اوایل ماه جاری میلادی، صندوق بین المللی پول اعلام کرد، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ضربه ای خسارت بار به اقتصاد جهانی وارد خواهد کرد.

    هفته گذشته نیز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس هشدار داد از اتحادیه اروپا خارج نشود.

    هشدار سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای در زمینه از دست رفتن درآمد کارگران انگلیس در صورت خروج از اتحادیه تکرار نظر وزارت دارایی این کشور است که هفته پیش گفته بود در صورت خروج از اتحادیه اروپا، خانواده های انگلیسی تا سال 2030 هر سال 4 هزار و 300 پوند (6 هزار و 281 دلار) متضرر خواهند شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی