عصر بازار

همایش بین المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت آغاز شد

عصر اعتبار- همایش بین المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آغاز شد.

همایش بین المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این همایش با حضور محمد نوبخت، معاون رییس جمهوری، حسن هاشمی وزیر بهداشت و سیف رییس بانک مرکزی در هتل اسپیناس تهران آغاز شد.
    این همایش دو روزه تا یکشنبه 26 اردیبهشت ادامه دارد و طی آن با حضور نمایندگانی از شرکتهای خارجی از جمله کره جنوبی،ژاپن، چین و ایتالیا نشستهای مختلفی در حوزه بیمارستان سازی، دارو و تجهیزات پزشکی برگزار می شود.
    قرار است در این همایش با حضور مسوولان دولتی تفاهمنامه های همکاری برای سرمایه گذاری خارجی در کشور در حوزه سلامت به عقد قرارداد همکاری نهایی منجر شود.
    داوود دانش، جعفری، قائم مقام و مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اقتصادی در مراسم افتتاح این همایش با تشریح نحوه سرمایه گذاری خارجی در حوزه سلامت گفت: طبق قانون باید 51 درصد مالکیت سرمایه ها در اختیار شرکت ایرانی باشد بنابراین شرکت خارجی باید پس از برنده شدن در مناقصه بخشی از کار را به شرکت داخلی واگذار کند.
    مشاور عالی وزیر بهداشت اضافه کرد: اگر شرکت خارجی برای بازگشت سرمایه از دولت گارانتی بخواهد یا قرار باشد قرارداد سرمایه گذاری بدون تشریفات مناقصه بسته شود موضوع به شورای عالی اقتصاد ارجاع می شود و در این شورا در این زمینه تصمیم گیری می شود.
    وی گفت: در مواردی که ارایه خدمات بیمارستان در کشور با تعرفه دولتی مقرون به صرفه نباشد امکان فعالیت های اقتصادی دیگری مانند هتل و نمایشگاه در کنار بیمارستان داده می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی