عصر بازار

سفیر فنلاند:

ارتباط بانکی بین ایران و فنلاند به زودی برقرار می شود

عصر اعتبار- سفیر فنلاند در ایران گفت: موضوع برقراری ارتباط بین بانک ها در سطح وزیران خارجه فنلاند و ایران درحال بررسی است و ارتباطات بانکی ۲ کشور به زودی برقرار می شود.

ارتباط بانکی بین ایران و فنلاند به زودی برقرار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هری کمراینن روز شنبه در جلسه با نمایندگان بخش خصوصی در لرستان با بیان اینکه در سفر ماه می (اردیبهشت و خرداد) وزیر امور خارجه ایران به فنلاند این موضوع بیشتر پیگیری می شود، افزود: حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی ایران در این سفر فرصت مناسبی برای انتقال توانمندی ها و ظرفیت های این کشور در حوزه های مختلف خواهد بود.
    سفیرفنلاند در ایران ادامه داد: تلاش می شود ارتباط بین کشور ایران و طرف های مقابل در کشور فنلاند به خوبی برقرار شود.
    وی همچنین گفت: فنلاند از زمانی که بحث مسائل هسته ای ایران حل و فصل شد، جهت برقراری ارتباط با این کشور تلاش کرده است.
    کمراینن افزود: در مدت یک سال و نیم گذشته حدود 200 سرمایه گذار فنلاندی از کشور ایران بازدید کرده اند.
    وی با اشاره به تکنولوژی و توانمندی های علمی موجود در فنلاند و ایران اظهار داشت : در این راستا دو کشور می توانند مراودات گسترد ای در حوزه های مختلف داشته باشند.
    سفیرفنلاند در ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر به واسطه تکنولوژِی و فعالیت شرکت های توانمند کشور فنلاند در زمینه گوشی همراه ،آسانسور های چرخان و کشویی ، موتورهای دیزلی و ادوات کشاورزی و همچنین موفقیت در زمینه تکنولوژی سلامت و ساخت داروخانه های هوشمند در دنیا می توان در این زمینه ها با ایران همکاری کرد.
    وی افزود : همچنین فنلاند در زمینه محصولات چوبی سنتی و تولید کاغذی قدیمی ترین بازارهای دنیا را در اختیار دارد .
    کمراینن تصریح کرد : با سفر به لرستان ظرفیت های کشاورزی و سنگ های معدنی و تزئینی این استان مورد شناسایی قرار گرفت که می تواند زمینه مناسبی برای همکاری سرمایه گذاران دو کشور باشد.
    سفیر فنلاند با ارائه چندین کتابچه جهت معرفی هرچه بیشتر توانمندی های این کشور به سرمایه گذاران لرستان اعلام کرد : کشور فنلاند آمادگی برقراری ارتباط و به ویژه استفاده از ظرفیت های کشاورزی ، تنوع میوه و ظرفیت های معدنی و سنگ های تزئینی این استان را دارد.

    ** سفیر فنلاند: شناخت کافی از ظرفیت های 2 کشور ایران و فنلاند وجود ندارد
    خرم آباد - ایرنا - سفیرفنلاند در ایران گفت: مهمترین و نخستین چالش پیش روی ارتباطات بین 2 کشور ایران و فنلاند به ویژه در حوزه اقتصاد، عدم شناخت 2 طرف از یکدیگر است.
    به گزارش ایرنا، هری کمراینن روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرکت های فنلاندی فرصت های موجود در ایران را نمی شناسند که این مساله باید حل شود.
    وی با تاکید بر افزایش دیدارها و مراودات بین 2 کشور اظهار داشت: باید فرصت های سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی بازگو شود.
    وی همچنین از برند نوکیا به عنوان نماد اقتصاد فنلاند یاد کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر فعالیت های این برند در زمینه شبکه ها است.
    سفیرفنلاند در ایران همچنین با اشاره به تغییر سلایق مردم تصریح کرد: باید همگام با تغییر ذائقه جامعه جهانی، تحول را در دستور کار قرار داد و اقتصاد نیز باید خود را با بازار جدید همراه و تطبیق کند.
    کمراینن همچنین در خصوص تجارت ایران و فنلاند ادامه داد: فعالان اقتصادی بسیاری در فنلاند وجود دارند که انتظار می رود با معرفی 2 کشور، ارتباط این افراد افزایش یابد.
    وی همچنین در دیدار با شهردار خرم آباد گفت: تولیدات لرستان از جمله کشاورزی، معدن و چرم در فنلاند وجود نداشته و آب و هوای مطلوب این استان برای شمال اروپا قابل توصیف است .
    وی ادامه داد: فنلاند مهمترین صادر کننده تکنولوژی بوده و ایده های جدیدی در این زمینه به ویژه در حوزه محیط زیست، آسانسور و صنایع پزشکی دارد.
    سفیر فنلاند در ایران با اشاره به سیستم آموزشی موفق کشورش ادامه داد: رشته های آموزشی مدیریت مالی و تجاری در فنلاند بسیار عالی بوده و از حضور دانشجویان ایران و لرستان برای حضور در دانشگاههای این کشور استقبال می شود.
    کمراینن همچنین با پذیرش دانشجویان اکوتوریسم و مدیریت هتلداری در این کشور تصریح کرد: پیشنهاد خواهر خواندگی خرم آباد با یکی از شهرهای فنلاند بررسی خواهد شد.
    شهردار خرم آباد نیز گفت: خرم آباد امسال به عنوان یکی از هفت شهر برتر گردشگری کشور انتخاب شده است.
    یحیی عیدی بیرانوند با بیان اینکه لرستان پایتخت پل های تاریخی و مفرغ دنیا بوده و با توجه به آب و هوای مطلوب پایتخت ژئوتوریسم کشور است، ادامه داد: این شهر می تواند در زمینه گردشگری فرصت های بسیاری برای علاقه مندان ایجاد کند.
    وی اظهار کرد: خرم آباد خواستار خواهر خواندگی با یکی از شهرهای فنلاند و برگزاری هفته فرهنگی با این شهر است.
    شهردار خرم آباد تاکید کرد: سرمایه گذارانی که در حوزه توربسم، هتلداری و بازیافت مایل به حضور در لرستان باشندعلاوه بر دریافت مجوز شهرداری، زمین رایگان نیز دریافت خواهند کرد.
    سفر فنلاند به همراه رایزن بازرگانی خود روز جمعه در سفری 2روزه وارد خرم آباد شد که دیدار با فعالان اقتصادی استان و استاندار لرستان از برنامه وی بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی