عصر بازار

خسرو فرحی:

تخصصی حوزه ICT وخرده بانکداری در حوزه روستائی تغییر یافت

عصر اعتبار- براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و تصویب اساسنامه جدید پست‌بانک‌ایران، راهبرد و ماهیت فعالیت های این بانک به بانک توسعه ای - تخصصی حوزه ICT و خرده بانکداری در حوزه روستائی کشور تغییر یافت که قطعاً ظرفیت‌های فوق العاده برای آن ایجاد خواهد کرد.

تخصصی حوزه ICT وخرده بانکداری در حوزه روستائی تغییر یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران: خسرو فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران در ششمین همایش مدیران و رؤسای شعب این بانک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و اعلام این خبر گفت: مسئولان بانک تصمیم گرفتند که امسال را سال جهش بانک در ارائه خدمات پولی و بانکی و توسعه فعالیت‌های خودشان قرار دهند و قصدمان این است که بتوانیم عملکرد سال گذشته را به دقت بررسی کرده و محدودیت‌ها و چالش‌ها را شناسائی و مورد بررسی و تعامل قرار دهیم.
    وی تصریح کرد: در این همایش تحولات اقتصادی کشور و نظام بانکی به ویژه پست‌بانک‌ایران مورد بررسی قرار گرفته و دیدگاه های مدیران حوزه های مختلف بانک در راستای تحقق اهداف عدالت اجتماعی دولت با رویکرد اقتصاد مقاومتی و دانش مجموعه تبیین می شود.
    فرحی عنوان کرد: بانک توسعه ای-تخصصی پیشرو در بخش ICTو در دسترس ترین خرده بانکدار کشور در مناطق روستائی به عنوان چشم انداز پست بانک ایران تعیین شده است.
    مدیرعامل پست بانک ایران تأکید کرد: ماموریت این بانک شامل؛ ارائه خدمات پولی و بانکی و کمک به ایجاد و توسعه صنعت ICTکشور و همچنین ارائه خدمات بانکی و تأمین مالی خرد در حوزه روستائی در راستای اجرای برنامه‌های اقتصادی کشور می باشد.
    وی در ادامه به تشریح موقعیت پست‌بانک‌ایران در نظام بانکی کشور در قالب شاخص‌های سپرده، تسهیلات، نیروی انسانی، تعداد شعب و باجه و مطالبات غیرجاری پرداخت و گزارش کاملی در این زمینه ارائه کرد.
    فرحی؛ مقاوم نمودن اقتصاد در مقابل تکانه‌های اقتصادی، دانش بنیان کردن اقتصاد، درون زا، برون گرا، پویا و پیشرو بودن اقتصاد و عدالت محوری را از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد و اهمیت و نقش بانک ها در اقتصاد مقاومتی و بحران های اقتصادی در جهان را تشریح کرد.
    مدیرعامل پست بانک ایران گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی دو اقدام اساسی شامل؛ ساختار داخلی و استحکام درونی و نقش حمایتی از طرح ها در پست‌بانک‌ایران انجام شده که استقرار سامانه Corebanking ، ساماندهی و گسترش باجه های بانکی، بهبود نسبت کفایت سرمایه، نظارت و کنترل مستمر شعب و دفاتر، بهبود اعتبارسنجی و ارتقاء آن، کفایت نقدینگی و مدیریت آن، ارتقاء سخت افزارها، مدیریت مطالبات و کاهش آن، تحکیم و تقویت بانکداری بین الملل و استانداردسازی فعالیت ها و همچنین تأمین مالی بخش های ICTاز محل وجوه اداره شده، منابع داخلی، منابع صندوق توسعه ملی، فاینانس و منابع خارجی و منابع سندیکائی و تأمین مالی خرد طرح های کوچک اشتغال زا، مناطق محروم و دهیاری ها و بخش های آب، خاک و منابع طبیعی از مهمترین اقدامات داخلی در این راستا می باشد.
    فرحی؛ رفع ابهام از ماهیت حقوقی بانک، سودآوری، بهبود انضباط مالی، کاهش هزینه های جاری و مطالبات غیرجاری، بهبود و ارتقاء سیستم های نظارتی بر شعب و دفاتر، افزایش قیمت سهام و انعقاد قراردادهای کشور نظیر؛ قرارداد با دهیاری ها، وزارت کشور، دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق توسعه ملی را از اهم موفقیت های سال گذشته عنوان کرد.
    وی مکانیزه کردن تمامی خدمات بانکی، مدیریت درآمدها و هزینه ها، توسعه و ساماندهی شعب و دفاتر، بازاریابی و توسعه بازار، تأمین زنجیره ارزش بانک، توسعه منابع انسانی، تبلیغات و معرفی بانک، حفاظت، پشتیبانی شبکه و امنیت، ارتقاء نظارت و بازرسی بر فعالیت شعب و دفاتر، تجهیزات، ساختمان و اموال، شناسائی پرونده های با اهمیت حقوقی، توسعه بازار ارزی و بین الملل را از مهمترین پروژه های پست بانک ایران در سال جاری برشمرد.
    فرحی درپایان خواستار مشارکت همه جانبه مدیران و کارکنان در برنامه ها و اقدامات بانک شد و بر استفاده از تجارب و ایده های یکدیگر تأکید کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی