عصر بازار

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر:

مدل بانکداری اسلامی در ایران تعریف نشده است

عصر اعتبار- مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر در اظهاراتی قابل تامل از نبود مدل بانکداری اسلامی در ایران انتقاد کرد و با کنایه گفت کسانی که مدام از بانکداری اسلامی صحبت می کنند بیایند و مدل آن را رونمایی کنند.

مدل بانکداری اسلامی در ایران تعریف نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عیسی رضایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب موسسه کوثر در مازندران در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چقدر بانکداری اسلامی در کشور رواج پیدا کرده است؟ گفت: مدل بانکداری اسلامی اصلا در ایران وجود ندارد.

    به گفته وی مدل بانکداری که منطبق با احکام شیعه باشد اصلا وجود ندارد. شاید برخی ها حرف از فقه اسلامی می زنند اما احکام مربوط به این بانکداری برگرفته از احکام اهل تسنن و مربوط به کشورهای اسلامی شرق دور است.

    او با بیان این‌که مرجع رسمی و فقهی در کشور وجود ندارد که بر مدل های بیان شده یا حتی طراحی شده بانکداری اسلامی صحه گذارد افزود: مراجع مدام از جریمه تاخیر گله می کنند و آن را خلاف شرع می دانند. حال با تصویب مجلس شورای اسلامی عملا بانکداری ربوی تشدید شده است و بانکداری بدون ربا را دور از دسترس کرد.

    حمایت از صنایع کوچک

    مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر در ادامه گفت: ما حمایت از صنایع کوچک را در دستور کار خود قرار داده ایم و در این راستا ستاد اقتصاد مقاومتی ایجاد شده که به دنبال شناسایی صنایع کوچک و دانش بنیان است تا بتواند آن ها را با تزریق منابع معقول مالی به حرکت درآورد.

    وی خاطرنشان کرد: شرکت واگن پارس مورد حمایت ما قرار گرفت و در این راستا اولین قطار پنج ستاره تهران - مشهد تولید و بکارگیری شد.

    او با بیان این‌که صنعت خودرو بعد از مسکن، بیشترین اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است، گفت: اگر این بخش به صورت کارشناسی فعال شود زنجیره ای از اشتغال را به همراه خواهد داشت؛ لذا در این زمینه نیز ورود پیدا کردیم.

    رضایی تاکید کرد: سیاست ما این است که اگر مشتری به دلیل بضاعت پایین مالی نتوانست وام خود را سر وقت پرداخت کند و به ما این مهم اثبات شود، جریمه تاخیر را می بخشیم.

    وی با بیان اینکه در راستای فعالیت های بانکداری اسلامی کارمزد ها را کاهش داده ایم، تصریح کرد: در موسسه اعتباری کوثر وام های قرض الحسنه تا سقف پنج میلیون تومان بدون کارمزد است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی