عصر بازار

علی نوبخت حقیقی خبرداد:

آماده سازی طرحی درمجلس برای کاهش بدهی بیمه ها به بیمارستان ها

اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع راهی برای کاهش هزینه بیمه ها

عصر اعتبار- نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع برای کاهش هزینه بیمه ها، گفت: مهم ترین علت افزایش بدهی بیمه ها به مراکز درمانی عدم هم خوانی میزان دخل و خرج دربیمه ها است.

آماده سازی طرحی درمجلس برای کاهش بدهی بیمه ها به بیمارستان ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی نوبخت حقیقی درخصوص علت بدهی 8 هزار میلیارد تومانی بیمه ها به مراکز درمانی، گفت: مهم ترین دلیل افزایش بدهی بیمه ها به مراکز درمانی افزایش تقاضا و کاهش عرضه است، بنابراین برای رفع این مشکل باید سیاست کاهش تقاضا و افزایش عرضه را پیش برد؛ یعنی باید برمیزان هزینه های مصرفی کنترل داشت تا میزان دخل و سرمایه افزایش پیدا کند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس، افزود: درآینده ای نزدیک و با آغاز به کار کمیسیون های تخصصی مجلس درکمیسیون بهداشت طرحی را مطرح خواهیم کرد که با کمک مسئولان وزارت بهداشت و وزارت تعاون از افزایش بدهی بیمه ها به مراکز درمانی جلوگیری شود.

    نوبخت با اشاره به اینکه مسبب همه مشکلات دربخش بهداشت و درمان بیمه ها نیستند، تصریح کرد: درحال حاضر میزان دخل و خرج دربخش بیمه ها هم خوانی نداشته و میزان خرج بیشتراز دخل است، متاسفانه هم اکنون بار مالی بسیاری بردوش بیمه ها قرارداشته و باید بازنگری در دخل و خرج بیمه ها صورت گیرد.

    وی با اشاره به مهم ترین راهکارها برای کاهش هرینه های مصرفی در بیمه ها، گفت: به طورحتم برای هم خوانی میان دخل و خرج باید نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده درکشورفعال شود،

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس راه کاهش هزینه تحمیل شده به بیمه ها را بیشتر کردن سهم مردم در پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی خواند و گفت :پول بیمه همه مردم را نباید دولت به طورکامل پرداخت کند؛ یعنی باید با استفاده از مکانیزم هایی افراد دارای تمکن مالی خود میزانی از هزینه بیمه تکمیلی خود را پرداخت کنند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی