عصر بازار

قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

پرداخت بیش از ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی

عصر اعتبار- قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت از پرداخت بیش از ۹ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال کشور خبر داد.

پرداخت بیش از ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قزوین با اشاره به اینکه به 7500 واحد شناسایی شده 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: تا به امروز 40 هزار مورد تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده که از این تعداد 6400 مورد آن پذیرفته شده است.

    وی همچنین از پرداخت تسهیلات به 12 هزار و 460 واحد صنعتی و کشاورزی کشور خبر داد و در ادامه به واحدهای بزرگ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این واحدها نیاز به تسهیلات بالا دارد، نمی‌توان در قالب طرح واحدهای کوچک و متوسط قرار داد و جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    وی با اشاره به 660 هزار واحد صنفی خاطرنشان کرد: طرح اصناف هم برای رفع مشکل این واحدها در حال نهایی شدن است و به زودی ابلاغ می‌شود.

    رحمانی با بیان اینکه این طرح فقط شامل واحد های کوچک و متوسط است، تصریح کرد: در این طرح، واحدهایی که می‌توانند تولید کنند و به فروش برسانند مورد توجه قرار می‌گیرد.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد: راهبرد اقتصاد کشور، راهبرد استراتژیک اقتصاد مقاومتی و حمایت از اقتصاد داخل است، افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید داخلی هم مورد تأکید مقام معظم رهبری است و هم اینکه دولت برای بهبود فضای کسب و کار حمایت از تولید داخلی را در دستور کار خود قرار دارد.

    رئیس صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه از وجود 1800 واحد فعال، 1200 واحد نیمه فعال و 487 طرح نیمه‌تمام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.

    پرزحمت یادآور شد: تاکنون به 249 طرح به صورت مستقیم به مبلغ 177 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی