عصر بازار

در سال ۲۰۱۷ میلادی؛

خسارت بلایای طبیعی به اقتصاد جهان به ۳۰۶ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- یکی از برزگ ترین شرکت های بیمه اتکایی جهان اعلام کرد: برآورد ها از میزان خسارات بلایای طبیعی در سال ۲۰۱۷ میلادی حاکی از رقم ۳۰۶ میلیارد دلار است.

خسارت بلایای طبیعی به اقتصاد جهان به ۳۰۶ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، شرکت بیمه اتکایی «سوئیس رد» در زوریخ اعلام کرد: مجموع ضرر اقتصاد جهانی از بلایای طبیعی و فجایعی که به دست انسان انجام گرفته در سال 2017 میلادی با 63 درصد افزایش، 306 میلیارد دلار برآورد می شود.

    در این میان آمریکا کانون حوادث بلایای طبیعی جهان در سال 2017 میلادی بود و طوفان های سهمگینی مانند هاروی، ایرما و ماریا این کشور را در نوردرید و بعداز طوفان های سال 2015 میلادی این کشور، این طوفان ها بعنوان دومین طوفان های هزینه بر فصلی در ایالات متحده محسوب می شوند.

    همچنین علیرغم افزایش هزینه مالی بالایای طبیعی در سال 2017 میلادی، هزینه ها در حوزه زندگی خانوارها روندی یکنواخت داشته است. شرکت بیمه اتکایی «سوئیس رد» اعلام کرد، بیش از 11 هزار نفر در حوادث سال 2017 جان خود را از دست داده اند یا اینکه مفقود شدند، این رقم شبیه سال 2016 است.

    برآوردهای اولیه در مورد میزان ضررهای بیمه ای از بلایای طبیعی و حوادث بوجود آمده به دست بشر در سرتاسر جهان تقریبا 136 میلیارد دلار است که این رقم بسیار بالاتر از میانگین سالانه 10 سال گذشته است؛ ضمن اینکه از سال 1970 میلادی به بعد، بلایای طبیعی سال 2017 میلادی بعنوان سومین خسارت بزرگ ناشی از بلایای طبیعی طی این چند سال محسوب می شود.

    شرکت بیمه اتکایی «سوئیس رد» اعلام کرد: پرداخت ضررهای بیمه ای این شرکت به بلایای طبیعی در سال های اخیر به بیش از 100 میلیارد دلار شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی