عصر بازار

ایجاد ۱۵۱ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی

عصر اعتبار- دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از ایجاد ۱۵۱ هزار شغل در زمینه کسب و کارهای خانگی خبر داد و گفت: بانک‌های مسکن و توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی به شکل ۱۰۰ درصدی عمل کرده‌اند.

ایجاد ۱۵۱ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهناز امامدادی از ثبت نام 540 هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی طی سال‌های 1395 تا بهمن 1397 خبر داد و گفت: از این تعداد 213 هزار نفر موفق به دریافت مجوز شده و مابقی طرح‌هایی بودند که یا فاقد توجیه اقتصادی بوده یا نیاز به بازنگری داشتند.

    وی از ایجاد 151 هزار شغل در زمینه کسب و کارهای خانگی خبر داد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد فعالیت در شبکه‌های اشتغال خانگی را داشتیم و طی شش ماهه سال 1397 نیز 629 مورد بازارچه و نمایشگاه در نقاط و استان‌های مختلف در این زمینه راه‌اندازی و فعال شده است.

    دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در ادامه با اشاره به آمار متقاضیان مشاغل خانگی گفت: در حوزه اشتغال خانگی بر اساس آمارها 82 درصد زنان و 18 درصد مردان وارد کسب و کار خانگی شده‌اند و 74 درصد ساکن مناطق شهری و 26 درصد ساکن مناطق روستایی هستند.

    به گفته وی 62 درصد زنان سرپرست خانوار و 38 درصد افراد غیر سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند.

    وی گفت: از مجموع 800 میلیارد تومان تسهیلاتی که به مشاغل خانگی اختصاص یافته است 601 میلیارد تومان آن به بانک‌ها ابلاغ شده که 538 میلیارد تومان از آن معادل 67 درصد نیز پرداخت شده است.

    به گفته وی بانک‌های مسکن و توسعه تعاون تا 100 درصد پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی داشته‌اند و بانک‌های ملی، پست بانک، رفاه و کشاورزی 50 تا 70 درصد تسهیلات به اشتغال خانگی اختصاص داده و بانک ملت تنها 22 درصد پرداخت تسهیلات داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی