عصر بازار

اعطای تسهیلات با نرخ ۳ درصد تا ۸۰ درصد تولیدات دانش بنیان

عصر اعتبار- معاون مهندسی صندوق نوآوری و شکوفایی از اعطای تسهیلات به شرکت های خریدار محصولات دانش بنیان تا ۸۰ درصد هزینه ساخت محصول با نرخ سود ۳ درصد خبر داد.

اعطای تسهیلات با نرخ ۳ درصد تا ۸۰ درصد تولیدات دانش بنیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سیاوش ملکی فر در گردهمایی شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه که امروز صبح 27 بهمن در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، گفت: وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین مالی ایده‌های فناورانه، دانش بنیان و استارت آپ هاست که عمدتاً به صورت تسهیلات کم بهره یا بی بهره به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص پیدا می‌کند.

    وی افزود: در ادامه فعالیت صندوق به این نتیجه رسیدیم اعطای تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به تنهایی کافی نیست از همین روز رویدادهای به هم رسانی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع بزرگ را برگزار کردیم تا تولیدات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان به نهادها، دستگاه‌ها و صنایع معرفی شود.

    معاون مهندسی صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: با برگزاری این رویدادها هم شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تأمین مالی شوند و هم صنایع بزرگ می‌توانند به سفارش تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود به شرکت‌های دانش بنیان داخلی در شرایط تحریم‌های فعلی بپردازند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ و مهم کشور می‌توانند 70 تا 80 درصد قیمت تولیدات فناورانه و دانش بنیان را با نرخ سود سه درصد دریافت کنند، ادامه داد: پیش از این شرکت‌های دولتی امکان استفاده از تسهیلات را نداشتند اما در حال حاضر شرک‌های خصوصی، دولتی و حتی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

    ملکی فر یکی دیگر از خدمات صندوق را اعطای تسهیلات نمونه سازی عنوان و اظهار کرد: شرکت‌ها و صنایع می‌توانند برای سفارش محصولات حوزه R&D (تحقیق و توسعه) استفاده کرده تا فاصله بین سفارش مورد نظر خود و محصول اولیه را که به عنوان نمونه ارائه می‌شود پوشش دهند.

    وی افزود: همچنین شرکت‌ها به شبکه بانکی برای دریافت تسهیلات با نرخ‌های سود و وثایق کمتر معرفی شده ضمن اینکه به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات بلاعوض در زمینه‌های مختلف پرداخت می‌کنیم.

    به گفته این مقام مسئول 890 نیاز فناورانه در صنعت نفت احصا شده که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی