عصر بازار

اسپانیا خواستار تشکیل صندوق ۱۵۰۰ میلیارد یوریی برای کمک به اقتصادهای کرونا زده

عصر اعتبار- دولت اسپانیا طرحی پیشنهادی برای متحدان خود در اتحادیه اروپا دارد که به ‌موجب آن از طریق صندوق ترمیمی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد یورویی ( ۱.۵ تریلیون یورو) و تامین اعتبار مالی وام‌های دائمی، به کشورهای اروپایی با بیشترین زیان اقتصادی بحران کرونا کمک شود.

اسپانیا خواستار تشکیل صندوق ۱۵۰۰ میلیارد یوریی برای کمک به اقتصادهای کرونا زده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا این طرح را برای همتایان اروپایی در جریان نشستی در روز پنجشنبه تشریح می کند.

    هزینه صندوق پیشنهادی اسپانیا با وام‌های دائمی پوشش داده شده از بودجه اتحادیه اروپا تامین می شود و کشورهای برخوردار روی آن به عنوان جابجایی پول و نه بدهی حساب می کنند.

    یک منبع وابسته به وزارت امور خارجه اسپانیا گفت: این یک طرح تعاونی متفاوت از آنچه در ذهن داشتیم، خواهد بود اما گزینه ای است که می تواند مورد توافق همه قرار گیرد.

    کمیسیون اروپا در قالب این طرح به عنوان وام گیرنده اصلی عمل می کند و از بودجه اتحادیه اروپا به عنوان آخرین راه برای تامین سرمایه وام های جدید استفاده می شود.

    پیشنهاد اسپانیا هم جهت با پیشنهاد مطرح شده از سوی «یوهانس هان» کمیسر بودجه اتحادیه اروپاست.

    براساس طرح پیشنهادی اسپانیا، انتقال وجوهات مالی باید برای شروع از روز اول سال 2021 میلادی اختصاص داده شود و در طول دو تا سه سال آینده به اجرا درآید.

    اسپانیا درصدد است بازپرداخت بهره این پول را به مجموعه جدیدی از مالیات های اروپایی همچون مالیات مرزی کربن و دیگر وجوهات سبز متکی کند.

    سانچز همچنین در جلسه یاد شده از همتایان خود در اتحادیه اروپا می خواهد درجهت هماهنگی کامل در زمینه مالیاتی باهم همکاری کنند.

    اسپانیا از جمله کشورهایی است که بیشترین آسیب و زیان را از بحران کرونا متقبل شده اند.

    تاکنون 200 هزار و 210 نفر در این کشور به کووید – 19 مبتلا شده، 20 هزار و 852 نفر براثر ابتلا به این بیماری جان باخته و 80 هزار و 587 نفر بهبود یافته اند.

    کرونا درمجموع 2 میلیون و 418 هزار و 845 نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. 165 هزار و 759 نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به کووید – 19 جان باخته و 633 هزار و 335 نفر بهبود یافته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو