عصر بازار

مدیرکل اقتصاد و دارایی یزد:

دارندگان سهام عدالت ثبت نام در سجام را به روزهای آخر موکول نکنند

عصر اعتبار- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به ثبت نام دارندگان غیرمستقیم سهام عدالت در سامانه سجام گفت: مردم کار ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

دارندگان سهام عدالت ثبت نام در سجام را به روزهای آخر موکول نکنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی نمازی روز پنجشنبه در نشستی افزود: این افراد برای استفاده دریافت سود سالانه، شرکت در مجمع شرکت سرمایه گذاری استانی و سایر مزایای سهامداری تا 25 دیماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه سجام (www.sejam.ir ) ثبت نام کنند.

    وی با بیان اینکه با پذیرش شرکت سرمایه گذاری با نماد "وسیزد "در بازار سرمایه، امکان خرید و فروش سهام آن فراهم شد، گفت: برای این که سهامداران بتوانند از منافع این شرکت استفاده کنند ثبت نام در این سامانه، احراز هویت و دریافت کد بورسی الزامی است و در صورتی که اقدام  نکنند سود سهام به آنها تعلق نخواهد گرفت.

    وی خاطر نشان کرد: برای تشکیل مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان باید بیش از 50 درصد از دارندگان سهام عدالت روش غیرمستقیم احراز هویت شوند تا بتوان مجمع این شرکت سرمایه گذاری را برگزار کرد.

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزدبا بیان اینکه علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق شماره تلفن پویای 1569 سازمان بورس اقدام کنند  اظهار داشت: اخذ کد معاملاتی بورس اوراق بهادار، امکان خرید و فروش شرکت های سرمایه گذاری استانی و سهام در بازار، امکان خرید سهام‌ تحت عنوان "عرضه اولیه"، امکان شرکت در مجمع عمومی شرکت‌ سرمایه‌گذاری استانی و انتخاب هیئت مدیره شرکت، امکان استفاده از خدمات کارگزاری‌ها و امکان ثبت‌نام به عنوان نامزد تصدی هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان از مزایای ثبت‌نام در سامانه سجام است.

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین با تاکید انجام غیرحضوری دریافت خدمات در شرایط شیوه ویروس کرونا گفت: امکان ثبت نام غیرحضوری و احراز هویت سامانه سجام برای سهامداران غیرمستقیم عدالت در دفاتر پیشخوان دولت استان فراهم است.

    وی افزود: همچنین احراز هویت اکثر سهامداران به صورت غیر حضوری و الکترونیکی فراهم است؛ اما برای احراز هویت سهامداران زیر 18 سال، ولی یا قیم آنها باید پس از ثبت نام  غیر حضوری آنها در سامانه سجام و اخذ کد پیگیری، به مراکز احزار هویت حضوری نظیر دفاتر پیشخوان دولت، کارگزاری های بازار سرمایه و شعب منتخب سیستم بانکی مراجعه کنند

    وی اظهار داشت: با توجه به ترافیک جمعیت در دفاتر پیشخوان به دلیل ثبت نام بورس و سجام، از مردم می‌خواهیم به صورت غیرحضوری و از طریق تلفن همراه و سایر امکانات الکترونیکی در دسترس در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

    620 هزار نفر در استان یزد دارای سهام عدالت هستند که در طرح آزادسازی، 30 درصد مشمولان روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند و مدیریت سهام عدالت 70 درصد بقیه به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان یزد محول شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی