عصر بازار

بررسی تحولات بازار سکه و طلا در هفته منتهی به ۳۰ مهرماه؛

آرامش بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت

عصر اعتبار- افزایش قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته اگرچه موجب رشد اندک بهای طلا در داخل شد، اما کاهش تقاضا و ثبات نسبی نرخ ارز، تاثیر چندانی بر قیمت انواع سکه نداشت.

آرامش بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بازار سکه و طلا در آخرین هفته مهرماه حرکت رفت و برگشتی داشت، بر این اساس،  چنانچه در یک روز قیمت‌ها رشد داشت، فردای آن روز شاهد افت بها بودیم.

    در روز شنبه قیمت‌ها افت اندکی داشت و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 10 هزار تومان کاهش در مقایسه با روز پنجشنبه (22 مهرماه)  با رقم 11 میلیون و 540 هزار تومان معامله شد و فردای آن روز دوباره قیمت سکه 40 هزار تومان افزایش یافت.

    بهای سکه روز دوشنبه عقبگرد 110 هزار تومانی را ثبت کرد و با قیمت 11 میلیون و 470 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

    نوسان قیمت سکه تا پایان هفته ادامه داشت و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه با نرخ 11 میلیون و 550 هزار تومان، چهارشنبه با بهای 11 میلیون و 530 هزار تومان و پنجشنبه با قیمت 11 میلیون و 600 هزار تومان معامله‌ می‌شد.

    قیمت‌ها در بازار طلای خام نیز در هفته مذکور نیز نوسان قابل توجهی نداشت. به این صورت که یک گرم طلای 18 عیار در روز شنبه یک میلیون و 138 هزار تومان معامله ‌شد و در روز بعد 4 هزار تومان افت قیمت داشت.
    در روز دوشنبه افت قیمت 10 هزار تومانی را شاهد بودیم و هر گرم طلای 18 عیار در بازار یک میلیون و 32 هزار تومان تعیین شد. سه‌شنبه روند بازار تغییر کرد و قیمت هر گرم طلای 18 عیار 14 هزار تومان افزایش داشت و با نرخ یک میلیون و 146 هزار تومان معامله می‌شد. روز چهارشنبه قیمت طلای آب شده برابر یک میلیون و 141 هزار تومان و پنجشنبه برابر یک میلیون و 149 هزار تومان شد.

    آرامش بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت

    قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در کانال چهار میلیون تومان نوسان داشت و گام‌های آرامی برای ورود به محدوده پنج میلیون تومان برداشت. در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر چهار میلیون و 931 هزار تومان و روز بعد چهار میلیون و 948 هزار تومان تعیین شد یعنی 17 هزار تومان رشد قیمت داشت.

    بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه رشد نرخ 50 هزار تومان داشت و در این روز با مبلغ چهار میلیون و 905 هزار تومان معامله می‌شد و این رشد قیمت در روز بعد هم ادامه داشت. روز سه‌شنبه قیمت هر مثقال طلا چهار میلیون و 966 هزار تومان تعیین شد.

    در روزهای پایانی هفته قیمت هر مثقال طلا نزولی شد و روز چهارشنبه برابر چهار میلیون و 945 هزار تومان و پنجشنبه چهار میلیون و 980 هزار  تومان بود و پرونده معاملات بسته شد.

    قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و 740 دلار تا یک هزار و 785 دلار نوسان داشت.

    نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، گفت: در هفته گذشته بازار جهانی طلا با رشد قیمت مواجه بود و به طور متوسط 19 دلار افزایش داشته است. 

    محمد کشتی آرای افزود: قیمت ارز اواسط هفته افزایش یافت، اما پنجشنبه با کاهش مواجه شد و به بهای اول هفته رسید، بنابراین قیمت ارز تغییری نداشت اما انس جهانی افزایش یافته است. 

    وی اظهارداشت: با توجه به کاهش تقاضا و داد و ستدها، قیمت انواع سکه روز پنجشنبه نسبت به اول هفته تغییری نداشت، البته اواسط هفته با رشد مواجه شد که علت آن افزایش نرخ ارز بود اما در پایان هفته به سطح قیمت اول هفته بازگشت. 

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: رشد قیمت انس جهانی طلا تاثیری بر بهای انواع سکه نداشت اما شاهد افزایش قیمت طلا در داخل بودیم.

    وی تصریح کرد: حباب سکه در پایان هفته نسبت به اول هفته 30 هزار تومان افزایش داشته و از 370 هزار تومان به 400 هزار تومان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی