عصر بازار

۵۰ همت تسهیلات برای توسعه تعاونی‌ها پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) تسهیلات برای توسعه تعاونی و اعضای تعاونی‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

۵۰ همت تسهیلات برای توسعه تعاونی‌ها پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، « محمد شیخ‌حسینی» روز یکشنبه در آیین رونمایی سامانه جستجوی شغلی اظهار داشت: سند توسعه بخش تعاون سال گذشته ابلاغ شد که بر اساس آن قرار است 25 درصد از تسهیلات تکلیفی دولت به بخش تعاون اختصاص یابد و اکنون این بانک 70 درصد تسهیلات خود را در بخش تعاون می‌پردازند.

    وی بیان‌داشت: پرداخت تسهیلات در بخش جهش مسکن در مدت 6 ماه گذشته آغاز شده است که بر این اساس 15 شرکت تعاونی مبلغ 180 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت 400 واحد مسکونی دریافت کردند و به‌طور میانگین برای هر واحد 450 میلیون تومان تسهیلات نیاز است.

    مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه‌داد: در حوزه تسهیلات ازدواج به میزان 170 درصد بودجه تخصیصی پرداخت شده است، همچنین در بخش نهادهای حمایتی نیز بالای 90 درصد منابع پرداخت شده است.

    شیخ‌حسینی با اشاره به پرداخت تسهیلات در قالب تبصره 18 قانون بودجه، گفت: تسهیلات مختلفی از محل اعتبارات روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، تبصره 18 مرتبط با وزارت صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، وزارت تعاون و همچنین تسهیلات تبصره 16 مخصوص نهادهای حمایتی در حوزه اشتغال و حمایت از تولید پرداخت شده است.

    70 هزار طرح اشتغال‌زایی امسال حمایت می‌شود

    در ادامه این مراسم، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: این صندوق پارسال 40 هزار و 800 طرح را در روستاها و مناطق محروم حمایت کرد.

    «نعمت اله رضایی» افزود: 30 درصد از کارآفرینان که تسهیلات دریافت کردند از بانوان بودند.

    وی با اشاره به حمایت از طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و نیمه فعال، گفت: با احیای این طرح‌ها 106 هزار فرصت شغلی مورد حمایت قرار گرفت، امسال نیز بیش از 70 هزار طرح اشتغال را مورد حمایت قرار می دهیم و در بخش های مختلف 200 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

    رضایی خاطرنشان‌کرد: در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، حمایت از 2 هزار طرح در دستور کار است.

    فعالیت 79 سامانه در وزارت کار

    در این مراسم، همچنین «نجفعلی شهبازی» مسوول مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت کار از فعالیت 79 سامانه در این وزارتخانه خبر داد و گفت: سامانه جست و جوی شغل از دیگر سامانه هایی است که در این وزارتخانه راه اندازی شده است.

    وی ادامه‌داد: سامانه اطلاعات بازار نیز به‌زودی ایجاد می شود.

    شهبازی با اشاره به اینکه پایگاه رفاه ایرانیان نیز زیر نظر این وزارتخانه فعال است، افزود: اطلاعات خانوارها برای دریافت یارانه شاخص‌بندی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو