عصر بازار

کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها

عصر اعتبار- در راستای حمایت از بخش مردمی تعاون، نرخ سود تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها با کاهش دو درصدی همراه بوده است.

کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاسیس بانک توسعه تعاون با هدف تقویت بخش تعاون صورت گرفت. مطابق اساسنامه بانک توسعه تعاون 70 درصد منابع بانک باید در قالب تسهیلات در اختیار تعاونی‌ها قرار داده و موجب تقویت و ارتقای بخش مردمی تعاون در اقتصاد ملی شود.

    در همین راستا تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سال 1401 از رشد 47 درصدی در مقایسه با سال پیشین برخوردار بوده است و مانده تسهیلات در پایان سال 1401 نیز رشد 37 درصدی در مقایسه با پایان سال پیش از آن تجربه کرده است.

    15 درصد تسهیلات پرداختی بانک در بخش کشاورزی، 37 درصد در بخش صنعت و معدن، 9 درصد بخش عمران و مسکن، 32 درصد در بخش خدمات و 7 درصد بخش بازرگانی بوده است.

    مدیرعامل بانک توسعه تعاون از کاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها خبر داد و گفت: منابع بانک در پایان سال 1401 با رشد 33 درصدی در مقایسه با سال پیشین همراه بوده و رشد مصارف و منابع بانک در سال 1401 از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است.

    به گفته وی عملکرد بانک توسعه تعاون در 14 سال گذشته بیانگر آن است که بیش از دو سوم تسهیلات پرداختی به بخش تعاون و تعاونگران اختصاص یافته و صورت‌های مالی بانک نشان می‌دهد که اختصاص 70 درصد تسهیلات بانک به تعاونگران رعایت شده است.

    شیخ حسینی گفت: عملکرد سال گذشته بانک حاکی از آن است که 180 درصد در صدور ضمانت‌نامه و 198 درصد در صدور اعتبار اسنادی داخلی رشد حاصل شده است. در سه ماهه ابتدایی امسال نیز 75 درصد رشد در صدور ضمانت‌نامه و 414 درصد رشد در صدور اعتبار اسنادی داخلی در مقایسه با سه‌ماهه ابتدایی سال پیشین رقم خورده است. در بحث افزایش منابع نیز، سرمایه بانک توسعه تعاون در سال گذشته از 28 هزار میلیارد ریال به 62 هزار میلیارد ریال رسیده که رشد بیش از 120 درصدی را به دنبال داشته است.

    بانک توسعه تعاون 98 درصد سهمیه تخصیصی موضوع تسهیلات بند الف تبصره 18 بودجه در سال گذشته را پرداخت کرده است و در بحث پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی، جهش تولید مسکن، تسهیلات حمایتی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ازدواج جوانان 96 درصد عملکرد محقق شده است.

    به گزارش ایسنا، در راستای توسعه و حمایت از کسب و کارهای خانگی سال گذشته بانک بیش از 9500 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی پرداخت کرده است که معادل 95 درصد سهمیه تخصیصی بوده و امسال با افزایش عملکرد روبرو خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو