عصر بازار

کاهش رتبه اعتباری آمریکا عامل صعود طلا شد

عصر اعتبار- قیمت طلا امروز(چهارشنبه) با کاهش ارزش دلار، بازده خزانه‌داری آمریکا و سهام آسیایی افزایش یافت.

کاهش رتبه اعتباری آمریکا عامل صعود طلا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 29 دقیقه صبح با 4.5 درصد افزایش به 1948 دلار و 50 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.23 درصد افزایش به 1949 دلار و 50 سنت رسید.

    فیچ در روز سه‌شنبه، رتبه اعتباری دولت ایالات‌متحده را با اشاره به مشکلات مالی طی سه سال آینده و افزایش بار بدهی عمومی دولت، از AAA به AA+ کاهش داد. طلا که با توجه به دلار قیمت گذاری می‌شود، در مواقع استرس و عدم اطمینان اقتصادی یک سرمایه‌گذاری امن به شمار می‌رود.

    پس از انتشار آمار نسبتاً قوی در مورد تولید و ساخت وساز ایالات‌متحده در ماه ژوئن که کاهش فرصت‌های شغلی در ماه گذشته را جبران کرد، ارزش دلار تقویت شد، طلا یک درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود رسید. تمرکز بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه، یک عامل مهم در اقتصاد ایالات‌متحده است و انتظار می‌رود پس از افزایش 209 هزار شغلی در ماه ژوئن، 200 هزار شغل در جولای افزایش یابد.

    بر اساس اعلام شورای جهانی طلا، تقاضای طلای هند در سال 2023 ممکن است 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد و به کمترین میزان در سه سال گذشته برسد.

    طبق گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه 0.4 درصد کاهش یافت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با 0.2 درصد کاهش به 24.29 دلار رسید، پلاتین 0.5 درصد کاهش یافت و به 926 دلار و 18 سنت رسید و پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 1238 دلار و 59 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی