عصر بازار

کاهش ۲۲ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۲۲ دلار کاهش یافت و به ۱۱۰۴ دلار در هر اونس رسید.

کاهش ۲۲ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که ابهام در مورد زمان اولین افزایش نرخ بهره در حدود یک دهه اخیر بر اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا سایه افکنده است، قیمت فلز زرد دیروز به پایین ترین رقم یک ماه اخیر رسید.
    قیمت ها در این هفته حدود 2 درصد برابر با 22 دلار کاهش داشت و پایین ترین رقم از 11 اوت تاکنون را تجربه کرد.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.6 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 1104 دلار و 96 سنت رسید.
    تجار در انتظار نشست بعدی فدرال رزرو در روز پنجشنبه هستند تا سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره بگیرند و بعدا اقدام به خرید در بازار طلا کنند.
    قیمت طلا در سال های اخیر از نرخ بهره بسیار پایین منتفع شده است. نرخ پایین بهره، هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده و تاثیری کاهشی بر ارزش دلار داشته است.
    نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی در چین، آمارهای مثبت و منفی اقتصادی و شکنندگی در بازارهای مالی، ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره را که انتظار می رفت در ماه جاری اتفاق بیافتد، افزایش داده است.
    دانیل بریزمن، تحلیلگر کومرزبانک در این باره گفت: «نظر ما این است که آنها تا ماه دسامبر صبر خواهند کرد... من فکر می کنم این منجر به ادامه ابهام در بازار طلا خواهد شد. اگر فدرال رزرو هفته آینده به صراحت اعلام کند که می خواهد چه اقدامی صورت دهد، بازار وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت.»
    شاخص دلار دیروز 0.3 درصد کاهش یافت، در حالی که بازارهای بورس جهانی به دلیل نگرانی ها از چشم انداز اقتصادی شاهد افت شاخص ها بودند.
    2 سال خشکسالی پیاپی در هند، که تنها چهارمین بار است که در طول یک قرن اخیر اتفاق می افتد، به تقاضا برای خرید طلا در این کشور آسیب زده و به گفته رئیس فدراسیون طلای منطقه ای جنوب هند، می تواند واردات فلز زرد در سال 2015 را تا 10 درصد کاهش دهد.
    قیمت نقره نیز دیروز 1.2 درصد کاهش داشت و به 14.49 دلار رسید. قیمت پلاتین با 1.9 درصد افت به 959 دلار و 50 سنت رسید. اما پالادیوم در رقم 587.50 دلار ثابت بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی