عصر بازار

قیمت انس تعیین کننده نرخ سکه شد

عصر اعتبار- بازار سکه که این روزها با توجه به انتظارات کاهشی دلار، چشم به روند اونس دوخته، در روز گذشته با وجود محدودیتهای دلار، ۷ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت انس تعیین کننده نرخ سکه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، روز گذشته روند طلای جهانی قوی تر عمل کرد و سبب افزایش سکه بهار آزادی علی رغم افت دلار داخل شد و سکه تمام با قرار گرفتن بر بهای 1 میلیون و 11 هزار تومان، رشد 7 هزار تومانی را شاهد بود.

    این در شرایطی است که در آغاز هفته ی گذشته سکه با وجود رشد دلار، نتوانست مرز 1 میلیون تومان را حفظ کند و در پی اونس ریزش بهایی را شاهد بود.

    بنابراین گزارش، در روز شنبه ی گذشته علی رغم رشد دلار، سکه ها تحت تأثیر افت اونس در روز جمعه کاهش و از ارزش سکه ی تمام بهار آزادی بیش از 10 هزار تومان کاسته شد تا مجدداً ارزش سکه به زیر مرز 1 میلیون تومان برود.

    در روز یکشنبه معکوس شدن روند دلار زمینه ی تداوم افت سکه های طلایی را فراهم کرد تا ارزش سکه بهار آزادی 2500 تومان دیگر تضعیف شود.

    اما در روز دوشنبه سکه با اهرم اونس وارد محدوده ی 1 میلیون تومانی شد و با رشد 9 هزار تومانی بر بهای 1 میلیون و 2 هزار تومان قرار گرفت. 

    در پایان معاملات این روز ارزش  نیم و ربع سکه به 511 و 275 هزار تومان رسید. سکه 1 گرمی نیز بر بهای 186 هزار تومان قرار گرفت.

    سکه در چهارمین روز هفته تحت تأثیر اونس بازهم افزایش یافت و بهای سکه در کانال 1 میلیون تومان جلوتر رفت. اما افت دلار تاحدودی این رشد را محدود کرد.

    سایت طلا حاکیست، سکه در روز چهارشنبه متأثر از اونس کاهش یافت که با تضعیف 2500 تومانی سکه ی تمام بهار آزادی، ارزش آن به 1 میلیون و 4 هزار تومان رسید.

    علی رغم کاهش دلار، بهای سکه در روز پنجشنبه تغییر خاصی را به ثبت نرساند و بر بهای روز گذشته ثابت ماند که فعالان افزایش اندک طلای جهانی را تا زمان بسته شدن بازار در جلوگیری از افت سکه ها موثر دانستند. اما با این وجود همسو با دلار تغییرات منفی هفتگی را تجربه کرد.

    بازار سکه در پایان معاملات این روز ارزش سکه تمام بهار آزادی و نیم را به 1 میلیون و 4 هزار تومان و 520 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی را به 278 و 189 هزار تومان رساند.

    گفتنی است، طلای جهانی که این روزها متغییر قوی تری است و در حال ثبت قیمت هایی است که نظر طرفداران افزایشی را جلب می کند، سبب نوساناتی در بازار سکه شده که احتمال پیش روی سکه را در کانال 1 میلیون تومان می دهد.

    البته دلار در این روزها با سیگنال های منفی بازار سکه را تحت تأثیر قرار داده و از اثرات اونس تاحدودی کاسته که در صورت ریزش بیشتر ممکن است تحرکات سکه را تحت شعاع خود قرار دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی