عصر بازار

انتظار نزول بیشتر فلز زرد

طلا به ۱۲۲۸ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت طلا که دیروز ۱.۳ درصد ارزش خود را از دست داده بود امروز اندکی افزایش یافت و به ۱۲۲۷.۹۶ دلار در هر اونس رسید اما انتظار می رود که هفته کاهشی را ثبت کند.

طلا به ۱۲۲۸ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبرینعصراعتبار»  به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه به دنبال 3 روز کاهش افزایش یافت اما در آستانه ثبت نخستین هفته کاهشی پس از 3 هفته افزایش قرار دارد چرا که ارزش دلار و اوراق قرضه بالا رفته است.

    با تقویت آمارهای اقتصادی چین و افزایش قیمت نفت در اوایل این هفته، قیمت طلا به بالاترین رقم در 3 هفته گذشته در روز سه شنبه رسید و تنها در روز پنج شنبه با افزایش ارزش بازارهای بورس به بالاترین سطح از اواخر دسامبر، کاهش یافت.

    هر اونس طلا 7 سنت افزایش یافت و 1227.96 دلار فروخته شد. قیمت طلا روز گذشته 1.3 درصد از ارزش خود را از دست داد. انتظار می رود که طلا کاهش یک درصدی برای این هفته را ثبت کند.

    قیمت طلا پس از ثبت بزرگترین افزایش سه ماه در نزدیک به 30 سال گذشته در 3 ماه منتهی به ماه مارس، ثابت ماند.

    مارتین آرنولد تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ما شاهد اضطراب های جداگانه ای در میان بانک های مرکزی در مورد محرک های پولیشان هستیم و تعداد زیادی از محرک ها به سوی کاهش ارزش ارزها گرایش دارند.»

    دارایی های گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا  در روز پنج شنبه به 806.82 دلار، کمترین میزان در یک ماه کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی