عصر بازار

توصیه یک تحلیلگر به سرمایه‌گذاران:

از طلا دوری کنید

عصر اعتبار- تازه‌ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت در محدوده هزارو ۲۳۷ تا هزارو ۲۷۰ دلاری در نوسان خواهد بود؛ یعنی همین دامنه‌ای که هم‌اکنون طلای جهانی در آن در نوسان است.

از طلا دوری کنید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شرق ،  قیمت جهانی طلا تحت‌تأثیر کاهش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا بار دیگر با افت نسبی روبه‌رو شده است. تصمیم بانک مرکزی اروپا در نشست دو روز پیش برای حفظ نرخ بهره تأثیر زیادی بر افت ارزش یورو در برابر دلار داشته است. قیمت طلا که روز پنجشنبه برای لحظاتی به بیش از هزارو ٢٧۰ دلار رسیده بود، اکنون به کمتر از هزارو ٢٤٥ دلار کاهش یافته است.

    انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا و آلمان در ساعات آینده می‌تواند تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد. تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت هزراو ٢٤۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود، قیمت طلا تا هزارو ٢٣٧ دلار کاهش خواهد یافت.

    سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط فعلی هزارو ٢٦٢ دلار است و اگر این سطح شکسته شود، قیمت طلا تا  هزارو ٢٧۰ دلار افزایش خواهد داشت. بااین‌حال برخی تحلیلگران به سرمایه‌گذارانی که در ماه‌های اخیر به بازار طلا رو آورده‌اند، هشدار می‌دهند که قیمت طلا کاهش شدیدی خواهد داشت. از پایگاه اینترنتی سی‌ان‌بی‌سی، «ادی الفنبین» تحلیلگر ارشد اقتصادی مؤسسه کراسینگ وال استریت تأکید کرد: طلا به یک تجارت سخت و پردردسر تبدیل شده است. وی در ادامه تصریح کرد: گمانه‌زنی‌های زیادی درباره وضعیت نرخ بهره و نرخ تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده مطرح شده است. به نظر من نرخ بهره واقعی آمریکا در شرایط کنونی کاهش نخواهد یافت و این مسئله خطر بزرگی برای قیمت طلا خواهد بود. طلا در سال‌های ٢۰١٣ تا پایان ٢۰١٥ میلادی بیش از یک‌سوم ارزش خود را از دست داد؛ ولی در سال ٢۰١٦ میلادی قیمت طلا با افزایش نسبی روبه‌رو شده است. کاهش ارزش دلار آمریکا از ابتدای امسال تاکنون تأثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. میزان ذخایر طلای صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری جهان نیز از ابتدای امسال تاکنون رشد فزاینده‌ای داشته و این مسئله نشانگر تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای خرید طلا بوده است.

    الفنبین در ادامه تصریح کرد: من فکر می‌کنم که فدرال رزرو این مسئله را به‌خوبی روشن کرده که به سوی عادی‌سازی سیاست‌های پولی گام برمی‌دارد. بنابراین توصیه من به سرمایه‌گذاران این است که در شرایط کنونی از طلا دوری کنند. اقدامات بانک مرکزی آمریکا می‌تواند موجب کاهش شدید قیمت طلا شود.

    البته از سوی دیگر هنوز برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به روند صعودی قیمت طلا تا پایان امسال امیدوار هستند. تاد گوردون از مؤسسه سرمایه‌گذاری تریدینگ آنالیز دراین‌باره تأکید کرد: طلا در یک وضعیت برد- برد قرار دارد. اگر فدرال رزرو تا پایان امسال سیاست‌های پولی فعلی را در پیش بگیرد و شاخص سهام نیز با رشد بیشتری روبه‌رو شود، در نهایت ارزش دلار آمریکا تحت فشار قرار می‌گیرد و این مسئله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.
    وی افزود: حتی اگر شاخص سهام با افزایش نیز روبه‌رو شود، تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری برای طلا افزایش خواهد یافت و در این صورت نیز طلا با افزایش قیمت همراه خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی