عصر بازار

نماینده منتخب تهران در مجلس دهم:

۷۵۰۰ میلیارد تومان برای پزشک خانواده ۴۶ میلیون ایرانی کافی است

عصر اعتبار- نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم، یکی از راه های کنترل هزینه های سلامت را ارائه راهنماهای بالینی عنوان کرد.

۷۵۰۰ میلیارد تومان برای پزشک خانواده ۴۶ میلیون ایرانی کافی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دکتر محسن علیجانی در نشست هم اندیشی جامعه پزشکی با متخبین دوره دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از راهبردهای اساسی حاکمیت و دولت است گفت: یکی از راه حل های برون رفت از مشکلات حوزه سلامت ارائه گایدلاین های و سطح بندی خدمات یا نظام ارجاع است.

    وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید تصدی گری را واگذار کند و به سیاست گذاری بپردازد تصریح کرد: تصدی گری مشکل کلیت دولت است وقتی در هر عرصه ای تصدی گری را وگذار نکنیم خدمات برای مردم گران خواهد بود.

    نماینده منتخب تهران در ادامه با بیان اینکه  سازمان نظام پزشکی می تواند شان جامعه پزشکی را حفظ کند، گفت: در بحث نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده برای 22 میلیون روستایی 3 هزار میلیارد تومان هزینه می دهیم اگر به این عدد جمعیت 24 میلیونی شهرهای کوچک و حاشیه شهر ها را اضافه کنیم با 4500 هزار میلیارد تومان می توان پزشک خانواده را جاری کرد به عبارتی چنانچه نتوانیم کل کشور را تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار دهیم با 7500 میلیارد تومان می توان 46 میلیون نفر را تحت پوشش برد.

    علیجانی با اشاره به اینکه کاهش هزینه ها در بخش سلامت نیاز به تحلیل موشکافانه ای دارد، خاظر نشان کرد: طرح تحول نظام سلامت به روایتی 80 هزار میلیارد و به روایت دیگر 110 هزار میلیارد تومان هزینه دربرداشته اگر بتوانیم نظام ارجاع را پیاده کنیم می توانیم در هزینه ها صرجه جویی کنیم

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی