عصر بازار

بانک زمین هزینه اجرای ۴۲۰۰هکتار طرح کشاورزی درچهارمحال وبختیاری را تامین می کند

عصر اعتبار- مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت توسعه و عمران اراضی(بانک زمین) کشور گفت: بانک زمین هزینه های اجرای طرح های بزرگ کشاورزی در چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال وبختیاری را تامین می کند.

بانک زمین هزینه اجرای ۴۲۰۰هکتار طرح کشاورزی درچهارمحال وبختیاری را تامین می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیروس صفایی فرد عصر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری در شهرکرد افزود: هم اکنون طرح انتقال آب 2200 هکتار از اراضی کشاورزی سودجان استان چهارمحال و بختیاری توسط بانک زمین در دست اجراست و این طرح 85 درصد پیشرفت دارد.
    وی اظهار کرد: فعالیت های مهندسی این طرح به اتمام رسیده و آب رسانی به یکهزار و 825 هکتار از اراضی نیز انجام شده و مابقی طرح تا اوایل مهرماه امسال تکمیل می شود.
    صفایی فرد، مهمترین مشکل در حوزه فعالیت های کشاورزی را نوع نظام بهره برداری و خرد شدن زمین ها عنوان کرد و گفت: با شکل گیری نظام بهره برداری پویا، کشاورزی به سمت درآمدزایی سوق می یابد.
    وی افزود: بانک زمین اراضی مورد نیاز ملی را از وزارت جهاد کشاورزی و مستثنیات را از مردم دریافت و از محل منابع بانکی فعالیت های بزرگ کشاورزی را حمایت می کند.
    وی گفت: امسال در راستای عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اجرای طرح در سه هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسد و عملیات مطالعات طرح در دو هزار و 200 هکتار دیگر از اراضی کشاورزی این استان آغاز می شود.
    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری نیز گفت: حمایت بانک زمین از اجرای طرح های کشاورزی یک فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است.
    ذبیح الله غریب افزود:هم اکنون یکی از مشکلات بهره برداران استان که از تولیدکنندگان عمده شیر کشور هستند، قیمت نامناسب شیر است که تکاپوی هزینه های دامداران را نمی کند و باعث اعتراض آنان شده است.
    وی گفت: خرید شیر از دامداران تضمینی نیست و به صورت توافقی انجام می شود که این مسئله از سوی وزیر جهادکشاورزی بررسی و مقرر شده نحوه حمایت از تولیدکنندگان شیر به استان ها ابلاغ شود.
    غریب گفت: بر اساس تصمیم دولت خرید شیر از دامداران به صورت توافقی و بین 500 تا 1000ریال بیشتر از قیمت بازار انجام می شود.
    وی افزود: هم اکنون تولید شیر استان چهارمحال وبختیاری 240هزار تن است که سه درصد تولید شیر کشور و بالاترین سرانه تولید کشور محسوب می شود.
    معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با بیان این که کشاورزی معیشت قالب مردم استان است گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی باید اعتماد بین مردم و حاکمیت ایجاد شود که این امر با ایجاد تشکل های و تعاونی های کشاورزی محقق می شود.
    خدابخش مرادی افزود: در اجرای طرح های کشاورزی در مناطق مختلف باید مطالعات دقیق انجام گیرد و با حمایت دولت زمینه اجرای طرح های پایدار فراهم شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی