عصر بازار

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

هدف دولت از پرداخت تسهیلات رونق تولید است

عصر اعتبار- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پرداخت ۱۶ میلیاردی دولت به صنایع در استان‌ها گفت: هدف دولت از پرداخت تسهیلات رونق تولید است.

هدف دولت از پرداخت تسهیلات رونق تولید است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محسن صالحی‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست ستاد گارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یزد اظهار کرد: محدودیت‌هایی که در دهه گذشته برای تولید و اقتصاد کشور اعمال شد موجب شده بود تا واحدهای تولیدی نتوانند از تمامی ظرفیت‌های خود برای امر تولید استفاده کنند.

    وی با اشاره به تلاش دولت برای رونق واحدهای تولیدی در کشور ادامه داد: عمده مشکلاتی که در کارگروه‌های تسهیل در استان‌ها به ما اعلام می‌شود در زمینه مسائل بانکی و مالی و امور مالیاتی بوده که بخش اعظمی از مشکلات را به خود اختصاص داده است.

    این مسؤول افزود: بخشی از مشکلات نیز به حوزه تامین زیرساخت‌های استانی برمی‌گردد که البته در این زمینه با تشکیل جلسات متعدد و بررسی راهکارهای گوناگون به جمع‌بندی خوبی در این زمینه‌ها رسیده‌ایم.

    وی با اشاره به شناسایی واحدهای مشکل‌دار در کشور از طریق کارگروه‌های تسهیل در استان‌ها از تدوین دستورالعمل اجرایی وام به صنایع خبر داد و گفت: برنامه‌های دولت با محوریت رونق تولید و بازگشت رونق در این عرصه است.

    صالحی‌نیا ادامه داد: در حال حاضر 7 هزار و 500 واحد شناسایی شده که قابل افزایش به 10 هزار واحد در زمینه پرداخت تسهیلات است و دولت با هدف فعال کردن آن‌ها، ارتقای رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در راستای افزایش صادرات همچنین تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تسهیلاتی را پرداخت خواهد کرد.

    وی با اشاره به پیگیری استان‌ها در سطح وزارتخانه و حضور مستمر در کارگروه‌های تسهیل افزود: شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها در این زمینه تبیین شده و در دستور کار قرار گرفته است تا هرچه سریع‌تر این طرح به مرحله اجرا برسد.

    این مسؤول با تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه در مدیران استانی در کارگروه‌های تسهیل تصریح کرد: همگرایی و انسجام خوبی بین دستگاه‌ها در استان‌ها حاکم بوده، ولی لازم است با توجه به این رویه، ارکان مختلف در استان‌ها با دیدگاه رونق به بخش تولید نسبت به تسریع در اجرای مصوبات اقدام کنند.

    صالحی‌نیا با بیان اینکه روند کار در استان‌ها باید سرعت بیشتری داشته باشد، افزود: تاکید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم بر اجرای سریع و دقیق نسبت به فعال کردن ظرفیت واحدهای تولیدی در استان‌ها است که آن را دنبال خواهیم کرد.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به ارائه برخی از مفاد دستورالعمل اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت و ادامه داد: این دستورالعمل با محوریت تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و کمک به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تنظیم شده است.

    وی با تاکید بر تکمیل ظرفیت نیمه‌تمام واحدهای صنعتی در استان‌ها گفت: هدف اصلی از پرداخت تسهیلات بازگشت رونق به تولید، کمک به حفظ اشتغال، افزایش تولید بنگاه‌های کوچک و متوسط همچنین اتمام طرح‌های نیمه‌‌تمامی بوده که به دلیل عدم وجود نقدینگی از ادامه کار بازمانده‌ است.

    صالحی‌نیا با اشاره به تجربه تلخ گذشته در گسترش بنگاه‌های کوچک زودبازده و نگرانی صنایع برای این مسئله ادامه داد: سامانه‌ای برای این‌ کار طراحی شده است تا واحدها برای دریافت تسهیلات نام‌نویسی کنند و پس از بررسی و اعلام نتیجه نهایی در کمیته‌های تخصصی که با حضور بخش خصوصی تشکیل می‌شود نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهد شد.

    وی گفت: همچنین بانک‌های عامل مکلف هستند تا در هر کارگروه گزارش عملکرد از وضعیت اعتبارات و میزان تسهیلات پرداختی و شرایط آن ارائه کنند تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

    به گزارش فارس، در این کارگروه مطالبات کارگروه‌های استانی و اقدامات انجام شده در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ارائه مسائل مرتبط با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام شده صورت گرفت و همچنین مسائل و مشکلات واحدها ارائه شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی