عصر بازار

گرانی طلا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری، در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

گرانی طلا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از طلانیوز، همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا روز 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه برگزار خواهد شد و مردم در خصوص سرنوشت این کشور در بلوک اقتصادی و سیاسی اروپا تصمیم گیری می کنند.

    بر اساس این گزارش نظرسنجی اکونومیست نشان می دهد 43 درصد مردم بریتانیا خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند و 42 درصد نیز از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت می کنند. 12 درصد مردم بریتانیا نیز هنوز مردد هستند.

    اگر کمپین خروج از اتحادیه اروپا در این همه پرسی پیروز شود، طلا بزرگترین نفع را در کوتاه مدت خواهد برد.

    البته تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اتخاذ سیاست نرخ بهره منفی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان به خصوص ژاپن و اروپا نیز می تواند عامل مهمی بر نوسانات قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت و میان مدت باشد.

    گمانه زنی های مربوط به زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز بر قیمت طلا تاثیرگذار خواهد بود. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز از عوامل دیگری است که می تواند بازار طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

    تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا و موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قیمت جهانی طلا به 1400 دلار خواهد رسید.

    اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، ارزش پوند در برابر دلار به شدت کاهش خواهد یافت و این مساله موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا می شود.

    این گزارش حاکیست، نگرانی های اولیه نسبت به تبعات اقتصادی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب خواهد شد تا قیمت هر اونس طلا تا سطح 1400 دلاری افزایش یابد.

    اوله هانسن تحلیلگر ساکسو بانک نیز تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1275 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود. برگزاری همه پرسی بریتانیا و نشست فدرال رزرو آمریکا مهمترین عوامل موثر بر تحولات بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا خواهد بود.

    موسسه مالی اچ اس بی سی نیز در گزارشی اعلام کرد: افزایش تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری در بازار بریتانیا در آستانه برگزاری همه پرسی سرنوشت ساز این کشور، عامل مهم و تعیین کننده ای برای تحولات بازار طلا خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی